Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@04:16:42 GMT

باستانی از بی‌بی‌سی جدا می شود یا BBC از باستانی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۱۰۱۱

باستانی از بی‌بی‌سی جدا می شود یا BBC از باستانی

به گزارش جام نیوز، حسین باستانی تحلیلگر ارشد بی‌بی‌سی فارسی در توئیت اخیر خود کلمه بی بی سی را از شناسه توئیت خود حذف کرد. او در این باره نوشت: شناسه توییتر من از BBCBastani به hosseinbastani تغییر کرد. این تغییر با واکنش متفاوت مخاطبان او همراه شده است.

 

برخی از آنها بر این باور هستند که کلمه بی بی سی در شناسه او مانند لکه ننگی بود که او آن لکه را از خود جدا کرد و برخی دیگر این تغییر را نشانه ای برای جدا شدن از بی بی سی فارسی دانسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج برخی از کارمندان ارشد بی بی سی مانند صادق صبا و پیوستن آنها به شبکه سعودی ایران اینترنشنال باعث شده است که برخی از مخاطبان این تغییر را نشانه جذب او به این شبکه بدانند.

 

واکنش برخی از مخاطبان به تغییر شناسه باستانی

 

البته باستانی در ادامه توئیت خود به واکنش های احتمالی جواب داده و گفته است: این به معنای تغییر محل فعالیت رسانه‌ای یا تصمیم بنده برای رفتن به رسانه‌ای دیگر نیست.

 

توئیت حسین باستانی

 

ولی جداشدن کلمه بی بی سی از کارمندان رسمی آن واقعیتی است که می بایست به زمینه های  آن توجه کرد. برای روشن شدن موضوع نگاهی به اتفاقات اخیر در بی بی سی، مهم و ضروری به نظر می سد.

 

اقدامات غیرحرفه‌ای و متناقض کارمندان بخش فارسی بی‌بی‌سی، نسبت به پوشش های خبری مربوط به ایران، مدیران ارشد این سازمان عریض و طویل خبری را وادار به واکنش کرده، و در تصمیم جدیدی، از کارمندان بخش فارسی‌زبان خواسته شده بود که «مطلقا ضروری است هیچ‌کدام از مطالب و گزارش‌های تهیه شده در ایران را نه اکنون و نه در آینده روی خروجی‌های فارسی این شبکه اعم تلویزیون و رادیو یا شبکه‌های اجتماعی و وبسایت قرار ندهند.»

 

           بیشتر بخوانید

سرویس جهانی BBC کارمندان بخش فارسی خود را ضایع کرد

 

تصمیم مدیران ارشد بی بی سی جهانی مورد مخالفت حسین باستانی واقع نشده و او به عنوان عضوی از اتحادیه روزنامه‌نگاران انگلیس بیانیه‌ای  را برای ابراز مخالفت با این تصمیم در وب سایت اتحادیه  منتشر کرد.

 

اعتراض حسین باستانی به تصمیم سرویس جهانی

 

این در حالی‌ست که باستانی در توئیت های قبلی، خود را کارمند بی بی سی نمی دانست در حالی که در شناسه های مجازی او( فیس بوک و توئیتر) به طور رسمی محل کار خود را شبکه بی بی سی اعلام کرده بود.

 

            بیشتر بخوانید

به ندرت به سبک حسین باستانی!

 

عدم اعتماد مخاطبان،  تغییرات مدیریتی،  ضرورت تغییر کادر خبری بی بی سی فارسی، شیوع برخی از عناوین و بلاخره تصمیم مدیران ارشد بی بی سی درباره کارمندان فارسی، حسین باستانی را به این نتیجه رسانده است که خود را آرام آرام از این شبکه جدا کند، که در غیر این صورت قطعا مدیران ارشد در قبال  موضع گیری اخیر او در اتحادیه روزنامه نگاران  انگلیس بر علیه بی بی سی تصمیم جدی درباره او خواهند گرفت.

 

 

 

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر بی بی سی فارسی فیس بوک حسین باستانی بی بی سی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ جمعی از باستانی کاران نوجوان،در پردیس به مناسبتِ روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای،در محوطه مصلای نماز جمعه این شهرستان،توان و هنر خود را به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم، هدایایی هم به این نوجوانان و تعدادی از پیشکسوتان باستانی کار اهدا شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • مراسم تجلیل از باستانی کاران اسدآباد
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند