Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@15:53:32 GMT

نیازمند نقش آفرینی موثرتر مرکز مطالعات هستیم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۴۱۱۳

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مصطفی کاظمی مدیرکل دفتر شهردار با تاکید بر نقش آفرینی مراکز پژوهشی در مدیریت شهری گفت: جایگاه مرکز مطالعات با اهمیت و کلیدی است و ضروری است موثرتر و کارآراتر نقش آفرینی داشته باشد؛ تدوین الگوهای نوین مدیریت شهری یکی از همین محورهاست.
کاظمی با اشاره به نوسانات مدیریتی و فعالیتی در این مرکز گفت: صبغه دانشگاهی و غیرسیاسی شهردار کنونی بر این مهم تاکید دارد که جایگاه مرکز مطالعات و برنامه ریزی در تصمیم گیری های مدیریت شهری بازتعریف و از ظرفیت های این مرکز استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از نگاه برخی مدیران اجرایی به پژوهش به مثابه امر تشریفاتی و فانتزی تصریح کرد: نتیجه هر پژوهش در مرکز مطالعات باید در قالب توصیه و رهنمودهای مشخص پشتیبان فعالیت مدیران اجرایی باشد و در نهایت نگاه های نادرست کنونی را تغییر دهد.
کاظمی نظام مدیریت شهری امروز تهران را یکپارچه و مبتنی بر دانش روز ندانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تهران همانند یک انسان ناقص الخلقه ای است که اندام های آن متناسب، متوازن و با هم رشد نکرده است.
در ابتدای جلسه محمدحسین بوچانی با اشاره به سابق شکل گیری مرکز مطالعات گفت: این مرکز با هدف ایجاد رابطه نظام مند میان حوزه های اندیشه و عقلانیت با اجرا راه اندازی شده است و در همین راستا در دوره جدید مدیریتی 3 رویکرد کلان «تهران، شهری برای همه»، «بازگشت به قانون» و «کاربست محور بودن » در تمامی پروژه های آن مد نظر قرار می گیرد.
بوچانی همچنین نیروهای انسانی در مرکز را مجموعه ای کم نظیر از نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه های معتبر در شهر تهران توصیف کرد و افزود: لازم است همکاران ما در مرکز دگردیسی ذهنی را تجربه کنند چراکه با رویکردهای پیشین مسائل تهران حل نمی شود بنابراین نیازمند چارچوب های نوینی در مسائل پژوهشی هستیم که بتواند به کمک ساختار اجرایی بیاید.
به گفته ی وی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مغز متفکر ساختار اجرایی شهر تهران است که در چارچوب «تهران؛ شهری برای همه» حوزه عقلانیت و خرد را به اجرا متصل می کند.
حسن ابوتراب از مدیران پیشین مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و معاون پیگیری های ویژه دفتر شهردار تهران خاستگاه و اهمیت وجودی مرکز را به مثابه قلب تپنده شهرداری دانست .
ابوتراب با اشاره به سیرتکاملی شهر تهران گفت: به ویژه در یک دهه اخیر و در حوزه معماری و شهرسازی شاهد عدم توازن و تعادل در تهران بوده ایم و امیدواریم با ورود شهردار جدید فصل نوینی مبتنی بر دانش و تخصص در شهر آغاز شود.
به گفته ی وی تهران در یک دهه اخیر به دور از برنامه ریزی رشد کرده و برای تعیین شاخص ها و معیارهای متناسب در تمامی زمینه ها اهمیت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران می شود.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد