Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:07:49 GMT

1050 مدرسه در لرستان کد تخریبی دارند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۱۷۳

1050 مدرسه در لرستان کد تخریبی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: استان لرستان دارای ۱۰۵۰ مدرسه با کد تخریبی دارد.

به گزارش ایسنا، رضا زینی‌وند در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: بنا رشد، توسعه و پیشرفت هر کشوری آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت، ثروت، و توسعه در دنیا و همه کشورها آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: هر کس و هر کشوری این مهم را درک کرده باشد به جایگاه رفیع رسیده است.

زینی‌وند ادامه داد: پایه‌گذاری این استخوان‌بندی در مقطع ابتدایی است، البته این مهم طر سند تحول بنیادین به خوبی دیده شده است.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف جشنواره جابربن حیان تحقق این مهم و تقوبت بنیه ایده‌پردازی در بین آینده سازان کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: با توجه به وجود مدارس متعدد دارای کد تخریبی و نیازمند تعمیر و تجهیز از یک سو و خسارات عدیده ناشی از سیل فروردین ماه امسال اعتبار، ۸۶ میلیارد تومانی برای لرستان در نظر گرفته شده است.

زینی‌وند تصریح کرد: سیل تهدید بزرگی برای لرستان بود البته با نگاه‌های ویژه معطوف شده به استان این تهدید به فرصت بزرگی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو می‌کوشیم با استفاده از فرصت ایجاد شده در جهت رفع عقب‌افتادگی و کمبودهای گذشته گام برداشته و با جذب اعتبارات بیشتر به دنبال برداشتن گام‌های بلندی برای توسعه و پیشرفت لرستان باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حالی در گذشته اعتبارات نوسازی، توسعه، تجهیز و تعمیر مدارس تنها سهم ۲.۵ درصدی از اعتبارات عمرانی استان داشتند که این سهم در سال گذشته با افزایش به ۶ درصد از ۱۸ به ۵۷ میلیارد تومان رسیده است.

زینی‌وند عنوان کرد: در گذشته قریب به ۱۰۵۰ مدرسه در لرستان کد تخفیف خورده بودند که با تلاش‌های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت خیرین اعتبار ۲۱۴ میلیارد تومانی به سه استان سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان تخصیص یافته که سهم استان ما از این اعتبارات ۸۶ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۱۳ مدرسه تخریبی، ۳۱۳ مدرسه آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر و ۱۷۹ مدرسه نیازمند تجهیز معرفی شده است.

زینی‌وند مقدم اظهار کرد: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از سوی نوسازی کشور با هدف استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس لرستان اختصاص یافته که در توزیع اعتبارات همه شهرستان‌های استان توجه می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین استاندارد فضایی آموزشی در کشور ۸ متر مربع است در حالیکه این میزان در استان ۵.۵مترمربع است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدرسه تخریبی لرستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان درحال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد دو مدرسه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئوف برهانی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر و در حوزه‌ آموزش و پرورش  این شهرستان هزینه شده است.

برهانی، در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

در پایان نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان