Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:13:11 GMT

سوانح رانندگی درون شهری گلستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۵۰۵

سوانح رانندگی درون شهری گلستان کاهش یافت

سرهنگ مرتضی فخری امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده سوانح رانندگی درون شهری و تلفات ناشی از آن در استان گلستان مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.

وی بیان کرد: استفاده نکردن از تجهیزات مرتبط مخصوصا کلاه ایمنی و بی توجهی به قوانین و مقررات از عوامل اصلی وقوع حوادث رانندگی درون شهری در گلستان است که فرهنگ سازی مستمر و مدوام در کنار ارائه آموزش های لازم به شهروندان می تواند از آمار سوانح و تلفات کم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهور گلستان افزود: یکی دیگر از عوامل بروز سوانح رانندگی در گلستان ورود ادوات کشاورزی به راه های اصلی و فراهم کردن زمینه حادثه است.

سرهنگ فخری افزود: با توجه به گرم شدن هوا و فصل کشت و کار، آمد و شد ادوات کشاورزی در جاده های گلستان افزایش یافته که مجهز نبودن این خودروها به علائم هشدار دهنده و سرعت پایین در مقایسه با خودروهای سواری از عوامل بروز حوادث است.

وی ادامه داد: تردد وسایط نقلیه کشاورزی در جاده ها به علت سرعت پایین موجب کندی حرکت و ایجاد سانحه می شود که این عامل در کنار حرکت خلاف جهت برخی از آن ها در جاده های اصلی زمینه تصادفات را فراهم خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد