Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@00:09:17 GMT

سبد اقلام صادراتی کشور محدود است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۵۹۱۲

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی در نخستین نشست مشترک هم‌اندیشی حمایت حقوقی و قضایی از تجارت خارجی کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی جنگ اقتصادی و وضعیت تحریم‌ها، تنها راه موجود، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور برای خنثی کردن توطئه‌ها است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: برهمین اساس باید سهم تجارت خارجی کشور را برای افزایش درآمدهای ارزی ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استراتژی اقتصادی در زمان جنگ اقتصادی با استراتژی در زمان صلح متفاوت است، گفت: به همین دلیل است که امروز و در شرایط جنگی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این است که اقداماتی که امروز در شرایط تحریم انجام می‌دهند بعدها پیگرد قانونی خواهد داشت یا نه.

مودودی با اشاره به جوان بودن صادرات در ایران گفت: 20 سال گذشته ما کمتر از 3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و امروز صادرات ما به 50 میلیارد دلار رسیده است ولی علی‌رغم این افزایش صادرات، متاسفانه صادرات ما هم از نظر تعداد شرکت‌های صادرکننده و هم از نظر تنوع کالایی، بسیار محدود است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: هم اکنون تعداد اقلام صادراتی ما با ارزش بالاتر از 50 میلیون دلار، تنها 130 قلم است و این 130 قلم کالا، 37 میلیارد دلار از صادرات ما را تشکیل می‌دهد و این سبد صادراتی، بسیار محدود است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های عمده صادراتی کشور حدود 80 شرکت است ولی تعداد این شرکت‌های عمده در کشور ترکیه 1600 شرکت است.

مودودی در پایان بر لزوم افزایش حمایت‌های قضایی و حقوقی از فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات کشور حمایت کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳