Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک شهرداران شهرهای استان های یزد و تهران که با حضور معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های تهران و یزد برگزار شد اظهار داشت: تراکم بالای جمعیتی، مهاجرت به تهران، آلودگی هوا و ترافیک اصلی ترین چالش های مدیریت شهری در استان تهران است.

وی داشتن برنامه از سوی شهرداران استان تهران برای رسیدن به وضعیت مطلوب را الزامی دانست و افزود: تمامی اقدامات شهرداران باید معطوف به رضایتمندی ذی نفعان که همان شهروندان هستند معطوف باشد و برای رسیدن به توسعه متوازن شهرداران نیازمند ابزار هستند و البته نیروی انسانی هم یکی از مهم ترین این ابزار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی زاده با اشاره به اینکه امروزه اداره کردن شهرها بدون مشارکت شهروندان بی معنی است و شهرداری نمی تواند در همه حوزه های شهری تصدی گری می کنند گفت: شهرداران استان تهران باید تفکیک دو واژه شهروند و شهرنشین را مدنظر قرار دهند و زمانی مشارکت مردم در امور شهری محقق می شود که مردم شهرنشین را به شهروند مبدل کنیم و برای شهروند سازی و ایجاد تعلق خاطر مردم به شهرهای محل سکونت خود نیازمند آموزش های شهروندی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: روزانه در شهر تهران ۸هزار و در سایر شهرهای استان ۴هزار تن روزانه زباله تولیدی داریم و اگر با آموزش شهروندی بتوانیم تفکیک زباله از مبدا را به شهروندان آموزش دهیم تولید ثروت کرده ایم و امروزه مدیریت شهری باید به سمت هوشمندسازی روی آورد و در خیلی از موارد فناوری ها و استارتاپ ها به کمک مدیریت شهری آمده است، بعنوان نمونه امروزه تاکسی های اینترنتی جایگزین تاکسی سرویس های سنتی شده است که در گذشته برای دریافت مجوز باید مسیرهای مختلفی را می پیمودند.

تقی زاده افزود: امروز مسئولیت مدیریت شهری با وجود فناوری های نوین با چند دهه قبل بسیار متفاوت است و نمی توان پذیرفت که با استفاده از ظرفیت های قانون ۴۰ سال قبل شهرها را اداره کرد لذا هوشمندسازی شهری و بهره گیری از استار تاپ کارکردی چندوجهی برای شهرداری ها به همراه دارد و بدین مفهوم که هم صرفه جویی و هم رضایتمندی و هم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها را دنبال دارد و اساسا مدیریت شهری و پدیده شهر نشینی به لحاظ ایجاد تحولات با سرعت بالا در لحظه همراه است.

کد خبر 4681913

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده استانداری تهران شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • چرا شهروند واگذار نمی شود
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد