Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه به نقل «ینس استولنتبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نوشت که از این سازمان برای حضور در تنگه هرمز درخواستی نشده است.

اخبار سیاسی- بنا بر اعلام وزارت دفاع آلمان، استولتنبرگ این اظهارات را در سفر به برلین مطرح کرده است.

«آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان هم دیدار با استولتنبرگ گفته است که این کشور به همراه فرانسه و انگلیس در حال بررسی درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت تنگه هرمز را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: «ما می‌خواهیم هرآنچه می‌توانیم برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای انجام دهیم.»

پیش از این «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین گفته بود که واشنگتن از آلمان، فرانسه و انگلستان خواسته به ائتلاف مورد نظر ایالات متحده برای حضور در نظامی در تنگه هرمز و خلیج فارس بپیوندند.

این درخواست با واکنش سرد کشورهای اروپایی روبرو شده است. امروز «اولاف شولتز» معاون صدر اعظم آلمان طرح اعزام نیروی نظامی به خلیج فارس را «ایده‌ای بد» توصیف کرد و گفت باید برای کاهش تنش در این منطقه تلاش کرد.

آمریکا که در سه ماه گذشته با اقداماتی نظیر لغو معافیت‌های تحریمی واردکنندگان نفت ایران، اعزام چند هزار نیروی نظامی و استقرار ناو هواپیمابر و بمب‌افکن در منطقه، به تنش در خلیج فارس دامن زده است. واشنگتن همچنین در تلاش است تا به بهانه «حراست از آزادی تردد دریایی»، ائتلافی نظامی در خلیج فارس و تنگه هرمز ایجاد کند.

با وجود آنکه واشنگتن می‌گوید از ۶۰ کشور برای حضور در این ائتلاف دعوت کرده، اما هنوز هیچ‌یک از متحدان آمریکا رسما پیوستن به این ائتلاف را اعلام نکرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برلین آلمان آلمان ایران تنگه هرمز خلیج فارس کشورهای اروپایی ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در این مدت نسبتاً مواج است و سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت

وی افزود: آسمان غالب نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی روز‌های آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه