Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:13:11 GMT

تکمیل شبکه سد میمه نیازمند یک هزار میلیارد ریال است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۰۸۰۱۱

تکمیل شبکه سد میمه نیازمند یک هزار میلیارد ریال است

به گزارش ایرنا،علی پور احمد شامگاه چهارشنبه درنشست بررسی وضعیت پروژه های آب منطقه ای ایلام که با حضور فرماندار دهلران و جانشین مدیر آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور در محل شبکه سد میمه دهلران برگزار شد افزود: شبکه سد میمه از پیشرفت 76 درصدی برخوردار است .
وی گفت: این شبکه 4هزار هکتار تحت پوشش دارد و قرار است از سد میمه و سامانه گرمسیری آبگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به 100میلیارد ریال طلب پیمانکار این پروژه و 100میلیارد ریال طلب پیمانکار سد میمه ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبار زمینه تسریع در این 2 پروژه و بویژه سامانه گرمسیری که هزینه کلانی هم برای ان شده حاصل شود.

**گشایش اعتباری سامانه و سد میمه
فرماندار دهلران هم بر ضرورت تکمیل پروژه های آب منطقه ای و کشاورزی در این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تامین آب شبکه سد میمه از محل سامانه و سد میمه پیش بینی شده لذا انتظار داریم از طریق اعتبارات صندوق توسعه  ملی گشایشی در روند تسریع این دو پروژه حاصل شود.
مجید عسگری با اشاره به نقش ایجاد فرصت های اقتصادی برای توسعه گفت: در این شهرستان مرزی زمینه برای این مهم در حوزه آب و کشاورزی فراهم است و سرمایه گذاری های زیادی انجام شده است .

وی تصریح کرد:  آنچه روند را تکمیل و از هدر رفت سرمایه ها جلوگیری می کند تزریق اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها در راستای اشتغال و افزایش سطح زیرکشت و تولید است .
بازدید از شبکه سد میمه و پروژه های برتش در حوزه آب منطقه ای و کشاورزی و سد میمه از دیگر برنامه ها بود.

عملیات اجرایی سد میمه بر روی رودخانه میمه در بخش مرکزی سال 89 شروع شده و این سد دارای حجم ذخیره 80 میلیون متر مکعبی است.
در این نشست  که با هدف جمع بندی بررسی وضعیت پروژه های دهلران و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها برگزار شد مهندس سبزی جانشین مدیر امور آب و کشاورزی سازمان برنامه و بودجه کشور،پور احمد مدیرعامل آب منطقه استان،گوهری مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان و مجری سد میمه نیز حضور داشتند.

6034/7173

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی دهلران اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت

علی اصغر اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبار برای ساخت و تکمیل هشت زمین چمن ورزشی در شهر‌های کاخک و روشناوند، محله نوغاب و استادیوم ورزشی ملت شهر گناباد و روستا‌های سقی، کلات، باغ آسیا و ریاب از توابع این شهرستان تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار نیز برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند و پنج میلیارد ریال هم به خانه جوان گناباد تخصیص یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند از توابع بخش مرکزی این شهرستان به عنوان بزرگترین گود باستانی شرق کشور از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال توسط خیران برای ساخت آن تخصیص پیدا کرد.

اکبری افزود: از محل اعتبارات دولتی هم طی یک سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال و امسال هم ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل گود ورزش‌های باستانی روستای بیلند تخصیص یافت و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست و نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با وجود این که ساختمان خانه جوان شهرستان گناباد در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان نخستین خانه جوان استان خراسان رضوی افتتاح شد ولی به دلیل تکمیل نبودن امکانات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ساخت خانه جوان گناباد در زمینی به وسعت ۶۶۰ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و این طرح هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما هنوز زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و سایر تجهیزات مورد نیاز آن تامین نشده است.

اکبری افزود: ۲۵ میلیارد ریال طی یک سال و نیم گذشته برای تکمیل خانه جوان گناباد تخصیص یافت و برای بهره برداری نهایی آن ۱۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح ورزشی با صرف اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در این شهرستان اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها زمین چمن مصنوعی و خانه ورزش روستا‌های رهن، مند، ریاب، گوهردشت، نوده، روچی، نوده میرمحراب، فودنجان و نجم آباد و آماده سازی مرحله نخست گود باستانی روستای بیلند و سه سالن و باشگاه ورزشی در گناباد و بیدخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق