Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، «موتاز الوهوه» فعال سیاسی مستقر در سیدنی با اشاره به اعدام دو تن از جوانان شیعه در بحرین بدست رژیم آل خلیفه گفت این اقدام در ادامه‌ رویداد‌هایی اتفاق می‌افتد که در ۱۰ سال گذشته در بحرین جریان داشته است.

موتاز الوهوه به اعدام‌های شتابزده، فراقانونی و خارج از عرف در بحرین اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که فعالان سیاسی بحرینی تنها به علت مخالفت سیاسی با دستگاه حاکم بر این کشور به جوخه‌ اعدام سپرده می‌شوند و در تازه‌ترین موردی که هفته‌ گذشته اتفاق افتاد نیز دیدیم که متهمان را با شکنجه و زور وادار به اعتراف و پذیرفتن جرم کرده بودند و شواهد شکنجه بر روی بدن جان باختگان به خوبی دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می‌رسد رژیم بحرین قصد ندارد به سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشری کمترین توجهی بکند. چنین رویکردی برای رژیمی که هیچ احترامی برای خود و شهروندانش قائل نیست عادی شده و به صراحت می‌توان دید که رژیم بحرین دارد دستور کاری را به اجرا می‌گذارد که از خارج از این کشور دریافت کرده است.»

این فعال سیاسی ابراز امیدواری کرد بی عدالتی و سرکوب در بحرین هر چه زودتر به پایان برسد و گفت: «بحرین را نمی‌توان از دیگر رویداد‌ها و سناریو‌هایی که دارد در منطقه‌ی خلیج فارس به اجرا گذاشته می‌شود مجزا کرد. با توجه به بالاگرفتن تنش‌ها بین غرب و جمهوری اسلامی ایران و رویداد‌هایی که در منطقه در جریان است از جنگ ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن گرفته تا شکست گروه‌های نیابتی سعودی و بحرین در سوریه؛ رویداد‌های بحرین را نمی‌توان از این سناریو جدا دانست و ملت‌های منطقه به شکلی روز افزون شاهد این هستند که چگونه دخالت غربی‌ها و آل سعود در بحرین آشکارتر از گذشته می‌شود.»

وی گفت به نظر می‌رسد ملت بحرین باید به پا خیزد زیرا هر روز آشکارتر می‌شود که این راهپیمایی‌های مسالمت آمیز در نزدیک به ده سال گذشته به اندازه کافی اثربخش نبوده و لذا بحرینی‌ها باید به خیابان بیابند و اعتراض شان را فریاد بزنند.

رژیم آل‌خلیفه در جدیدترین جنایت خود روز شنبه دو جوان ۲۴ و ۲۵ ساله را که از سال ۲۰۱۷ در بازداشت بودند، اعدام کرد.

این جنایت رژیم آل‌خلیفه انتقاد گروه‌های مختلف حامی حقوق انسانی در سراسر جهان را برانگیخت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحرین دادگاه آمریکا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز امیدواری از پیامدهای مثبت سفر اخیر رئیس جمهور ایران به پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد درباره پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران هیچ گونه فشار یا دیکته خارجی را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سناتور محمد اسحاق دار در جریان کنفرانس خبری خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسشی درخصوص راهبرد این کشور برای غلبه بر بحران انرژی و سرنوشت خط لوله گاز ایران گفت: پاکستان متعهد به تامین نیازهای کشور براساس منافع ملی است‌.‌

وی تاکید کرد: هرگونه تصمیم درباره پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران مطابق با تصمیم دولت پاکستان خواهد بود زیرا ما یک کشور آزاد و مستقل هستیم و تحت تاثیر ملاحظات خارجی قرار نخواهیم گرفت‌.

معاون نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از پیامدهای مثبت سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و رویکرد صادقانه ۲ کشور در دیدارها و رایزنی‌های متقابل برای تحکیم روابط فی‌مابین، اظهار داشت: پروژه خط لوله گاز سابقه قدیمی و پیچیده‌ای دارد لذا پاکستان هرگونه تصمیم را مطابق با منافع ملی خود اتخاذ می‌کند و هرگز دیکته خارجی را قبول نخواهد کرد.

وی همچنین درباره روابط پاکستان با عربستان و افغانستان نیز گفت که بنابر دعوت نخست وزیر پاکستان، ولیعهد عربستان ماه جاری (میلادی) سفر رسمی به اسلام‌آباد خواهد داشت. اسلام‌آباد همچنین خواهان روابط متعادل و سازنده با افغانستان است اما متاسفانه پدیده تروریسم یک مساله جدی در روابط با این کشور است و کابل باید به این نگرانی‌ها بپردازد.

پیش از این وزیر دفاع پاکستان، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را بسیار حائز اهمیت و موفقیت آمیز خوانده و تاکید کرده بود: ما به یافتن راهی برای پیشبرد پروژه مشترک گازی با تهران خوشبین هستیم.

خواجه محمد آصف با اشاره تلویحی به آمریکا که اخیراً نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده است، افزود: ما اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی دهیم، لذا اگر کسی در پی سفر آیت‌الله رئیسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهرهای لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

کد خبر 751551

دیگر خبرها

  • چه کسانی دوست داشتند بابک زنجانی اعدام شود؟
  • فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل شرافت و شرارت هستیم
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم