Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید خداکرمی، رئیس انجمن مامایی صبح امروز در مراسم دومین کنگره سلامت زنان و خانواده که در همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره راهی برای مدیریت یکپارچه شهری است. سلامت باید هدف اصلی برنامه‌ها باشد و سازمان‌ها از جزیره‌ای عمل کردن باید جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس انجمن مامایی افزود: اگر قابلیت‌های نیروی انسانی را شناسایی کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و به دلیل برخی از سیاست‌ها هزینه‌های تحمیلی بر سلامت افزایش پیدا می‌کند.   او بیان کرد: سلامت زنی که در جنوب ایران و یا پایتخت زندگی می‌کند، باید یکسان دیده شود.   خداکرمی بیان کرد: در دوره‌ای ترس از انتقال نظرات بود، ولی امروزه هر زن ایرانی یک پزشک خانواده است و اگر زنجیره نظام ارجاع را درست کنیم بازدهی خوبی در کار‌ها ایجاد می‌شود و هزینه ها‌ی حوزه سلامت در طرح تحول کاهش پیدا می‌کند.بیشتر بخوانید: تحمیل هزینه ۳ هزار میلیاردتومانی برای درمان پوکی استخوان رئیس انجمن مامایی گفت: امروزه هدف اصلی کشور‌ها مراقبت‌های اولیه نیست؛ در اهداف توسعه پایدار، همه کشور‌ها تا سال ۲۰۳۰ ملزم ‏به دستیابی به پوشش همگانی سلامت هستند بنابراین منابع اقتصاد سلامت باید در مسیری قرار بگیرد تا تمام زنان از آن یکسان بهره‌مند شوند. ارسال ۷۰۰ مقاله به کنگره سلامت زنان و خانواده در ادامه مراسم سحرخیز، دبیر علمی کنگره اظهار کرد: زنان رکن اساسی در انسجام و هسته اصلی رشد و پویایی خانواده هستند.   او افزود: در تلاشیم برای توانمند سازی زنان، سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.   سحرخیز ادامه داد: سیاستگذاری باروری بارداری و فناوری تشخیص و غربالگری زنان و یائسگی و مراقبت از نوزادان و ارتباط جنسی از جمله محور‌های این کنگره است.   او بیان کرد: ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال و ۲۶۰ مقاله مورد تایید قرار گرفته است. بیشترین مقاله‌ها مربوط به سلامت است و ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۱ مورد به صورت پوستر ارائه می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست