Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@22:59:32 GMT

بخش گاز نیروگاه هریس به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۰۵۱

بخش گاز نیروگاه هریس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری میزان- بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس استان آذربایجان‌شرقی به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. تاریخ انتشار: 11:44 - 10 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۱۱۴

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به منظور توسعه تولید برق در شمل غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است که شامل یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راندمان بخش گاز این نیروگاه حدود ۴۰ درصد است که با احداث بخش بخار در آینده، راندمان این نیروگاه کلاس F به ۵۸ درصد خواهد رسید.

هزینه کل احداث نیروگاه سیکل ترکیبی هریس ۲۳۹.۸ میلیون یورو بوده که از این مقدار حدود ۴.۸ میلیون یورو به همراه دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن میزان آورده سرمایه‌گذار بوده است.

پیشرفت فیزیکی کل نیروگاه ۸۶.۵ درصد است که واحد بخار آن نیز تا پیش از پیک مصرف تابستان سال ۹۹ با شبکه سراسری برق کشور سنکرون خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروگاه هریس رئیس جمهور مگاوات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داوود سلیمانی گفت: آتش سوزی ترانس برق در واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت اتصالات و شوک الکتریکی ناشی از توفان و بارندگی شدید رخ داد و بلافاصله توسط گروه‌های آتش نشانی مهار شد.   وی افزود: در این حادثه هیچگونه خسارت جانی و یا آسیب به همکاران وارد نشده و خسارات فنی توسط تیم‌های تخصصی نیروگاه و شرکت بیمه در دست بررسی است.   سلیمانی ادامه داد: آتش سوزی رخ داده هیچ خللی برای شبکه برق ایجاد نکرده و نمی‌کند و هم اکنون عملیات جایگزینی ترانس جدید در حال اجراست.   گفتنی است؛ واحد شماره دو نیروگاه رامین اهواز به علت تعمیرات اساسی از پاییز سال گذشته از مدار خارج بوده و طبق برنامه ریزی‌های قبلی مقرر است پیش از آغاز تابستان وارد مدار شود.

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق