Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:30:01 GMT

حساب مال باختگان با اعتماد بی جا خالی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۱۵۳۳

حساب مال باختگان با اعتماد بی جا خالی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تماس تلفنی با برخی از شهروندان، ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت همراه اول مژده برنده شدن آنها را در قرعه کشی این شرکت، با عنوان برنده شدن در هزینه سفر به عتبات عالیات  می دهند.

وی ادامه داد: افراد مال باخته  با این شگرد به پای دستگاه خودپرداز بانک‌ها کشانده می شوند و با راهنمایی پیچیده کلاهبرداران سایبری، اقدام به انجام عملیات بانکی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان، خاطر نشان کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی نخورید چرا که در صورت برنده شدن ابتدا اشخاص به سازمان‌ها و موسسات مربوطه دعوت و مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.

سرهنگ پاشایی به عموم مردم توصیه کرد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

وی تصریح کرد: مال باختگان زیادی با روش‌های مختلف توسط کلاهبرداران فریب خورده‌اند، اما حساب همگی آنها از یک راه خالی شده؛ همه با اعتماد بی‌جا به فردی که نمی‌شناختند به عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کدهای مختلف حسابشان خالی شده است.  

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: در این خصوص بر اساس اقدامات فنی و رصد های انجام شده تعداد زیادی از مجرمان این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و با کسب مجوز قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پرونده شان به مراجع ذی صلاح تحویل داده شده است.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

کد خبر 4682126 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزما به خانه برگشت؛ پیگیری درمان کریم در کمپ تمرینی رئال مادرید

بنزما این روزها در مادرید حضور دارد

طرفداری | با اعلام باشگاه الاتحاد عربستان، کریم بنزما برای درمان آسیب‌دیدگی خود و انجام تست‌های پزشکی دقیق‌تر، به اسپانیا سفر کرده و در کمپ تمرینی رئال مادرید (والدبباس) حاضر شده‌است. همچنین الاتحاد با انتشار بیانیه‌ای، از کمک رئال مادرید به کریم بنزما تقدیر و تشکر کرد.

بنزما، اسطوره رئال مادرید

کریم بنزما که یکی از اسطوره‌های رئال مادرید به حساب آید، ۱۴ سال برای این تیم به میدان رفت و به تمامی افتخارات ممکن دست یافت. او نه تنها پرافتخارترین بازیکن تاریخ کهکشانی‌ها به حساب می‌آید، بلکه در صدر جدول برترین پاسورهای این تیم نیز قرار دارد و دومین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید نیز قلمداد می‌شود. مهاجم فرانسوی در طول دوران حضورش در استادیوم سانتیاگو برنابئو، 648 بازی انجام داد و آمار 354 گل و 165 پاس گل را به ثبت رساند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • بنزما به خانه برگشت؛ پیگیری درمان کریم در کمپ تمرینی رئال مادرید
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان