Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با مرگ ۱۱ ژاپنی در اثر گرمای بی سابقه هوا و انتقال بیش از ۵۰۰۰ نفر به بیمارستان، نگرانی‌ها در مورد اینکه گرما چه تاثیری می‌تواند بر بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال بعد داشته باشد، در حال افزایش است.

دولت ژاپن فاش کرد که طی هفته گذشته و پس از پایان فصل بارندگی در بیشتر مناطق، هنگامی که درجه حرارت به شدت افزایش یافت، ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و پنج هزار و ۶۶۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار در حالی منتشر شده است که برگزار کنندگان المپیک توکیو ۲۰۲۰ و دفتر محیط زیست دولت، روی تدابیری کار می‌کنند که بتوانند برای محافظت از ورزشکاران، تماشاگران و داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده اقدامی انجام دهند.

هفته گذشته در مسابقات آزمایشی والیبال ساحلی در توکیو، اسپری‌های مه آلود و چادر‌های تهویه هوا به منظور مقابله با تأثیرات افزایش دما در پایتخت مورد آزمایش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ژاپنی کیودو نیوز، با افزایش دما به ۳۸ درجه سانتیگراد، مرگ ۱۱ نفر در ۱۱ منطقه مختلف در ۴۷ استان ژاپن گزارش شده است.

در ایالت آچی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان با ۳۹۲ مورد گزارش شده است، در اوساکا ۳۸۸ و در توکیو ۲۹۹ هم راهی بیمارستان شده اند.

با پایان یافتن فصل بارندگی، تعداد افرادی که به بیمارستان‌ها اعزام شده بودند، نسبت به آمار ۱۹۴۸ هفته قبل از آن تقریباً به سه برابر افزایش یافته است.

براساس اعلام آژانس مدیریت آتش سوزی و بلایای طبیعی، ۵۲.۶ درصد از کل این آمار را افراد ۶۵ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند.

از پنج هزار و ۶۶۴ نفر، ۱۱۹ مورد علائم شدید را نشان می‌دادند که به طور معمول حداقل به مدت سه هفته درمان نیاز دارند، در حالی که ۱۷۹۲ نفر مشکلات جدی نداشتند.

پس از آنکه دولت هفته گذشته فاش کرد، ۱۱ نفر در سراسر کشور جان خود را از دست دادند و باعث شد ۲۹۹ نفر در بیمارستان توکیو بستری شوند، نگرانی‌ها بیشتر درباره تازه‌ترین موج گرما در حال افزایش است.

در حالی که پایتخت ژاپن اولین بار در ماه اکتبر در سال ۱۹۶۴ میزبان بازی‌های تابستانی بود، رقابت سال آینده در ۳۳ رشته و ۳۳۹ رویداد ورزشی قرار است بین ۲۴ تا ۹ آگوست برگزار شود.

از سال ۲۰۱۳ و از زمان اعطای میزبانی المپیک ۲۰۲۰ به توکیو نگرانی‌های مربوط به آب و هوا افزایش یافته است، به ویژه پس از آنکه یک موج گرمای تاریخی تابستان گذشته پایتخت ژاپن را تحت تأثیر قرار داد، در حالی که منطقه‌ای در نزدیکی توکیو شاهد دمای رکورد ۴۱.۱ سانتی گراد بود.

توکیو ۲۰۲۰ اعتراف کرده است که تهدید ناشی از گرمای شدید و طوفان "یک مسئله مهم" در نظر گرفته شده و منجر به تغییر زمان شروع چندین رویداد شده است.

ماراتن‌های آقایان و بانوان یک ساعت به عقب و به ساعت ۶ صبح کشیده شده و مسابقه پیاده روی ۵۰ کیلومتری آقایان از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود.

برگزار کنندگان قرار است از طریق برنامه موبایل، اطلاعاتی در مورد شرایط آب و هوایی و اقدامات احتیاطی ایمنی ارائه دهند.

آن‌ها همچنین در نظر دارند به تماشاگران اجازه دهند نوشیدنی‌های بطری شده خود را به سالن‌های مسابقات بیاورند، این امر در بازی‌های قبلی بخاطر ملاحظات اسپانسر و مسائل امنیتی ممنوع بود.

بیشتر بخوانید:

10 ورزشکار زن ثروتمند دنیا + عکس

عروسک دوقلوی المپیک + عکس

تماشاگران مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ از عکس برداری منع شدند

مشعل المپیک ۲۰۲۰ توکیو از نیروگاه اتمی فوکوشیما عبور می‌کند

انتهای پیام/

موج گرما و افزایش نگانی‌ها بابت سلامتی ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی