Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@23:08:26 GMT

هوای تهران برای گروه حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۱۳۲۱۹

افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۱۰ مرداد)، کیفیت هوای پایتخت را به طور موقت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌کند.

پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای امروز (۱۰ مرداد) نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری‌های جوی است که شرایط را برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه است که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را در برخی ساعات به دنبال دارد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همزمان با افزایش دما و تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر عوامل مورد نیاز برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود. بیشینه غلظت این آلاینده نیز بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ مشاهده می‌شود که سبب کاهش موقتی کیفیت هوا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۱۰ مرداد) برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به طور موقت به ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران دور از انتظار نیست.

گفتنی است که به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبح فردا (۱۱ مرداد) شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم می‌شود؛ هرچند با تغییر شرایط جوی در طول روز، به‌تدریج بر میزان ابر و سرعت وزش باد افزوده می‌شود به گونه‌ای که برخی ساعات بعد ازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه است که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت می‌شود.

بر این اساس انتظار می‌رود ناپایداری‌های جوی حاکم طی فردا کاهش غلظت آلاینده‌ها به ویژه آلاینده ازن نسبت به روز گذشته را به دنبال داشته باشد.

کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز نیز با شاخص میانگین ۸۶ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۸۵ همچنان در شرایط سالم است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EbC برچسب ها: هوای پایتخت ، بازارنیوز ، آلودگی هوا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: هوای پایتخت بازارنیوز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط‌کریم با شاخص ۱۸۸ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۱ ناسالم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۲۴، پاکدشت با شاخص ۱۱۷، پیشوا با شاخص ۱۴۱، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۷، سلامت با شاخص ۱۱۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۳۲، قرچک با شاخص ۱۲۸، ورامین با شاخص ۱۱۵ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۵، اسلام‌شهر با شاخص ۹۸، امام خمینی با شاخص ۵۸، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۷۰، پردیس با شاخص ۷۲، پونک با شاخص ۷۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۳، تربیت مدرس منطقه شش با شاخص ۷۹، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۱، دماوند با شاخص ۹۶، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹، شهریار با شاخص ۷۵، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۶۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۸۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۴۲، چشمه با شاخص ۳۹، سرخه‌حصار با شاخص ۴۸، علم و صنعت با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۵ و لواسانات با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750981

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد