Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معضلی با نام مانتوهایی از جنس شیشه و حریر که بر جان  پوشش بانوی ایرانی و فرهنگ اصیل این کشور افتاده است؛ تولیداتی که پوشش ایرانی اسلامی خارج شده و به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کرده و توانسته بر تن بانوی ایرانی نمایان شود.

موضوعی که انتقاد بسیاری از اهالی فرهنگ ایرانی و اسلامی را در پی داشته و علاوه بر حوزه فرهنگ، اهالی حوزه تولیدات ملی و پوشاک ایرانی را هم به این موضوع حساس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این سوال مطرح است که علاوه بر کم‌کاری حوزه طراحی و فرهنگی کشور در رسیدگی به این موضوع که خلاف موجودیت پوشش یک زن ایرانی است، اتحادیه پوشاک و همچنین اصناف کشور  چه عکس العملی به این موضوع داشته اند؟! 

علیرضا سلمانی معاون فرهنگی اجتماعی ارتباطات اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، در واکنش به رواج  مانتو‌های شیشه ای و جلوباز، گفت: واحد‌های گشت، در مرحله اول به مجتمع های تجاری که اقدام به فروش مانتو‌های باز می‌کنند تذکر داده و در صورت بی توجهی ظرف مدت ۲ هفته  اقدام به پلمپ این اماکن می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی ارتباطات اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تمام مراکز اصلی فروش مانتو، مورد نظارت و گشت زنی بازرسان این نهاد قرار می گیرند، اظهار کرد:  در طرح جدید گشت زنی و بازرسی به مدت ۳ روز، تمام مناطق و مراکز فروش مانتو بازدید و در صورت مشاهده تولیدات خلاف عُرف و شان بانوی ایرانی ابتدا تذکر و سپس برخورد جدی خواهد گرفت.

هیچ ارگانی مسئولیت جمع آوری مانتوهای جلوباز و حریر را به عهده نمی گیرد

 ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، گفت: متاسفانه در سطح شهر شاهد دست فروشانی هستیم که اقدام به فروش مانتوهای جلوباز و حریر می کنند و در این میان هیچ ارگانی هم مسئولیت جمع آوری آن‌ها را بر عهده نمی گیرد.

وی  درباره  تبلیغات گسترده  در فضای مجازی و یا مزون های خانگی برای فروش این مانتوها، گفت: ما مسئولیت نظارت بر آنها را نداریم و خواهان برخورد مسئولان مربوطه، با این معضل نیز هستیم.

شیرازی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رصد میدانی که با همکاری اداره نظارت بر اماکن پلیس تهران در سطح فروشگاه‌ها و تولیدکننده‌ها صورت گرفته است؛ مقرر شد تا تمام فروشگاه‌هایی که بدون مجوز و یا  بصورت زیر زمینی فعالیت دارند را  تعطیل کنیم تا اگر می‌خواهند به فعالیت خود ادامه دهند بر اساس قانون، نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به دستور العمل و پیامک‌هایی که برای تولیدکننده‌های دارای مجوز صورت گرفته است، تاکید شد که تولید کنندگانی که تولیدات آن ها با  بنام حجاب اسلامی مجوز گرفته اند، در بازار تولید و عرضه نشود  در صورت مشاهده، از فعالیت آن‌ها جلوگیری و با آن‌ها برخورد شود.

شیرازی با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ گروه بازرسی با مراجعه به بیش از ۶۰ واحد فروشگاهی، نحوه فروش مانتو‌ها را رصد می‌کنند، اظهار کرد: اگر این فروشگاه‌ها قوانین مرتبط با فروش مانتوهای جلوباز را رعایت نکنند و تخلف خود را تکرار کنند به مراجع قضایی معرفی و در پیگرد این نهادها قرار می‌گیرند. 

این مقام مسئول  تاکید کرد: اگر بعد از ۲ بار بازرسی‌های صورت گرفته متوجه شویم که تولیدکننده یا فروشنده ( مجاز و غیرمجاز)  اصرار به فروش اینگونه مانتوها دارد به معاونت دادستانی معرفی و به مدت ۶ ماه از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، شکایات مردمی هر روز از طریق تلفن گویا و یا با شماره تلفن اتحادیه ۷۷۵۰۱۴۵۲  به ما منتقل می شود و  ما نیز به موارد مطرح شده رسیدگی می کنیم.

وی در پایان با اشاره به خودکفایی در تولید مانتو و پوشش اسلامی بانوان ایرانی گفت: در دو سال اخیر تقریبا واردات مانتو به صفر رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصناف اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای الغدیر گفت: رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران ایران اسلامی همراه با رایحه خوش عفاف، حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده‌است.

او اضافه کرد: برخی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم که در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  باید هوشیار بود و دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند، بیان کرد: باید از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه دارد خودداری کنند.

شاهرخی اذعان کرد: گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی به مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده‌است، عنوان کرد: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

او با بیان اینکه پیداکردن لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد گاهی در بازار محدود است، خاطرنشان کرد: قوانین فقط برای تصویب نیست بلکه برای اجرا هم است و لازم است تدابیری برای توزیع لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: گاهی می‌پرسند که وضعیت آینده این استان را چگونه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید، ما باید به آیندۀ کشور امیدوار باشیم؛ هرچند فرازونشیب وجود دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: کارخانۀ ماشین‌سازی خرم‌آباد تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده‌است که اشتغال در آن چند برابر شود.

او بیان کرد: در لرستان صنایع تعطیل‌شده‌ای وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها دنبال شود، اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم وجود دارد که اشتغال در آن‌ها پویا و زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با قدردانی از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، عنوان کرد: از نیروی انتظامی که طرح نور را در در کشور در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند و باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

او با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، عنوان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت خود باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم و شرکت در انتخابات یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم باید دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

شاهرخی افزود: آسیب‌های احتمالی دور اول انتخابات مجلس باید رفع شود و با کسانی که می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • تکذیب خبر اخراج کارگران شرکت حریر خوزستان
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید