Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش اولین دادگاه رسیدگی به پرونده فروش گوشت‌های برزیلی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. متهمین این پرونده 144 هزار کیلوگرم گوشت را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد و با نرخ بالا در بازار آزاد فروخته‌اند. به طوری که حدود 3/5 میلیارد تومان سود نامشروع حاصل از فروش این گوشت‌های منجمد نصیب متهمان پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه اول دادگاه حمیدرضا خلیلی، متهم ردیف اول این پرونده، به مشارکت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه بر خلاف مقررات با حواله صوری به منظور فروش گوشت با نرخ دولتی در بازار آزاد متهم شد. وی با رد اتهامات خود ادعا کرد از آن جایی که 114 هزار کیلوگرم گوشت، 2 هزارم درصد نیاز روزانه است، عملکرد وی مشمول اخلال در نظام توزیع نمی‌شود.

«نظر افضلی»، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در این باره در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: نیاز سالانه ما به گوشت 900 هزار تن است. از این مقدار 750 هزار تن گوشت را توزیع و 150 هزار تن را وارد می‌کنیم. وقتی اخبار را گوش می‌کردیم و می‌گفتند مردم در صف گوشت هستند پس تخلف هر مقدار از مصرف روزانه هم که باشد، در بازار توزیع اخلال ایجاد کرده است.

وی افزود:  کسی حق ندارد با ارز 4200 تومانی گوشت وارد کند و آن را در بازار آزاد بفروشد. مشکل اینجاست که کنترلی وجود ندارد. باید در بازار نظارت وجود داشته باشد، کالاها برچسب بخورند و قیمت‌ها مشخص شوند. سوء استفاده‌کنندگان چه کسانی‌اند؟ کسانی هستند که خودشان عامل هستند.

افضلی با تاکید بر اینکه تخلف در هر سطحی که باشد باز هم درست نیست، گفت: تخلف توسط سیستمی که خودش توزیع کننده است درست نیست، حتی اگر در حد یک یا دو کیلو باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص پیگیری‌های این کمیسیون اظهار کرد: ما در این خصوص چندین بار در مجلس تذکر دادیم. درباره افراد و شرکت‌های واردکننده و نحوه توزیع پرسیدیم.

وی افزود: درخواست کردیم لیست افرادی که ارز 4200 در این زمینه را دریافت کرده‌اند را به ما بدهند، این لیست به ما داده شد اما از نحوه توزیع اطلاعات دقیقی نداریم و گزارشی هم از تخلفات در حوزه گوشت به دست ما نرسیده است.

خبرنگار: مهناز براتی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی گوشت مجلس شورای اسلامی محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز