Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۹۷ تقریبا بطور ضرب الاجل و بدون آماده بودن زیرساخت‌های لازم با توجه به وعدههای مسولان محلی راه اندازی شد.

از آنجاییکه این دانشگاه دولتی است و هیچگونه شهریه از دانشجو دریافت نمی شود نیازمند تخصیص اعتبار بوده تا بتواند در تمام زمینه ها از جمله هزینه های عمرانی، جاری، مصرفی، رفاهی و تجهیزاتی فعالیت کند اما تاکنون هیچ بودجه ملی، استانی و  شهرستانی برای آن تعریف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا حسابی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها برای تامین غذای یک ماه ۱۳۵ دانشجوی این دانشگاه افزون بر ۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار افزود: ۱۳۵ دانشجو معلم شامل ۵۰ دختر و ۸۵ پسر در رشته آموزش ابتدایی و در مقطع کارشناسی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان چابهار در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در سه کلاس درس و ۲ اتاق اداری مستقر و دارای ۱۸ استاد و ۶ نفر کارمند است.

حسابی مقدم گفت: در ابتدا مقرر بود روز بعد از افتتاح ۶۰ میلیون تومان بطور علیالحساب از سوی جوامع محلی به حساب دانشگاه واریز و اجاره بهای مکان‌های مورد استفاده این دانشگاه اعم از کلاسهای آموزشی و اداری و خوابگاهها واقع در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی که در مجموع ۱۳ میلیون تومان است نیز پرداخت شود که متاسفانه هر ۲ مورد انجام نشده است.

وی بیان کرد: با وجود پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد هنوز هیچ یک از وعدههای داده شده از سوی قشرهای مختلف مردم و مسئولان محقق نشده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار  ادامه داد: تنها برخی دستگاه‌ها نظیر شهرداری حدود ۳۰ میلیون تومان کمک کرده که از این اعتبار ۱۶ میلیون تومان پنج عدد کولر خریداری و ۱۴ میلیون تومان دیگر به حساب دانشگاه واریز شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اداره آموزش و پرورش علاوه بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این دانشگاه از لحاظ تجهیزات اقلامی از قبیل صندلی، میز، تخته و فایل و دستگاه کپی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان به دانشگاه فرهنگیان اهدا کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار نیز ۴۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از مطالبات پیمانکار غذای این دانشگاه پرداخت کرده است و سایر دستگاه‌ها هیچ گونه همکاری نکردهاند.

وی از تلاش‌ها و همکاری‌های فرماندار چابهار، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، منطقه آزاد، شهرداری و آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری با رفع موانع و مشکلات شاهد رشد و کیفیت این دانشگاه مهم باشیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چابهار مساعدت و همکاری دلسوزان علمی و آموزشی را خواستار شد و گفت: چنانچه کمک و همراهی صورت نگیرد امکان تعطیلی زود هنگام این دانشگاه وجود دارد. 

حسابی مقدم تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان، مدیران و مربیان را برعهده دارد و نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای منابع انسانی دارد. 

مشکلات ساختمان خوابگاهی و آموزشی مرتفع می شود

مشکلات و نیازمندیهای دانشگاه فرهنگیان چابهار و پیگیریهای فرمانداری زمینه دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان با فرماندار شهرستان ویژه چابهار را فراهم کرد.

فرماندار چابهار در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان نقش بسزایی در توانمندسازی و ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای منابع انسانی دارد و باید هرچه سریعتر مشکلات فضای آموزشی و خوابگاهی آن مرتفع شود.

رحمدل بامری افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستند و با توجه به نیاز حوزه آموزش و پرورش یک عزم جدی نیاز است تا بتوانیم شرایط مناسبی برای دانشجویان این دانشگاه فراهم سازیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان وبلوچستان نیز اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد پذیرش با عنایت به نگاه‌های مثبت کشوری و پیگیریهای مکرر نسبت به سال گذشته بیشتر و در قالب پیوسته و ماده ۲۸ خواهد بود.

منصور نیک پناه افزود: مشکلات خوابگاهی و رفاهی و ساختمان آموزشی و اداری دانشگاه فرهنگیان چابهار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت تا به نتیجه مثبت برسد.

وی بیان کرد:  کد دانشگاهی برای شعبه چابهار ایجاد و تعداد دانشجویان هر سال بیشتر از گذشته خواهد شد و این مستلزم حمایت درون شهرستانی است.

وی خواستار همکاری و تعامل تمامی قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی شد و بر حمایت از دانشگاه و علم و تحصیل تاکید کرد.

۳۰۴۳ **۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

  آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در حاشیه بهره برداری از خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با گرامیداشت روز معلم، اظهار داشت: امروز شاهد یک ارمغان و هدیه زیبای دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس بودیم.

وی افزود: امروز 28 واحد مسکونی متاهلی دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس به دانشجویان هدیه داده شد.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این اقدام در رشد علم و فناوری، رفع دغدغه خاطر دانشجویی و گسترش فرهنگ ازدواج در سنین مناسب و جوانی جمعیت کمک می کند و هم مدل سازی جدید در عرصه نظام دانشجویی برای تشکیل زندگی حین تحصیل است.

وی با بیان اینکه اختصاص خوابگاه متاهلی دانشجویی برای دانشجویان جاذبه دارد، افزود: جلسه امروز نشان داد که چقدر برای دانشجویان جاذبه دارد که ازدواج کنند و در خوابگاه دانشجویی حضور داشته باشند و در دوران جوانی در فضای خانواده محور زندگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

وی عنوان کرد: اگر آمار تاسیس خوابگاه متاهلی دانشجویی را ملاحظه کنیم می بینیم که در دو سال دولت اخیر به حجم و درصد بالایی از تعداد خوابگاه متاهلی ساخته شده است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: این مهم نشان از اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری در این عرصه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است