Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار سکه در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته است، طلا در بازار جهانی ارزان شد، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت، اعلام کردن کد تعرفه به معنای واردات کالا نیست، فراخوان ۱۴۵ هزار آئودی در آمریکا به دلیل نقص فنی کیسه هوا، طهماسب مظاهری: ریال معنای خود را از دست داده است و گزارش بانک مرکزی از بازار ارز در سه ماه نخست سال را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود ۱۸۰ هزارتن برنج در انتظار تخصیص ارز دولتی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور گفت: اکنون ۱۸۰ هزارتن برنج در مبادی ورودی کشور در انتظار تخصیص ارز دولتی است تا بازار برای ماه محرم و ورود حجاج ملتهب نشود. مسیح کشاورز افزود: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ورود حجاج به کشور مصرف افزایش برنج می‌یابد، بنابراین لازم است این میزان برنج که در مبادی ورودی کشور رسوب کرده هرچه زودتر وارد شود تا شاهد نوسان قیمت‌ها در بازار مصرف نباشیم. وی اظهارداشت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزارتن برنج توسط بخش دولتی و خصوصی وارد کشور شده است که بخشی از آن سهم شرکت بازرگانی دولتی ایران برای حفظ ذخایر استراتژیک و بخشی سهم بخش خصوصی است. وی در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: بدون احتساب سهم برنج دولت از این میزان، واردات برنج در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، بخشی از این واردات مربوط به ثبت سفارش سال گذشته است که به دلیل عدم تعیین تکلیف نرخ ارز در آن زمان برخی از واردکنندگان وارداتی انجام نداده بودند. وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن برنج وارد کشور شد که به نظر می رسد امسال نیز همانند سال گذشته نزدیک یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شود. وی قیمت برنج وارداتی را همچنان ثابت عنوان کرد و افزود: قیمت برنج وارداتی از سال گذشته تاکنون تغییری نداشته حتی کمتر از قیمت های مصوب نیز در بازار به فروش رسیده است. کشاورز ادامه داد: طی این مدت تنها برنج پاکستانی به دلیل مشکلات انتقال ارز و هزینه تبادل درصدی افزایش قیمت داشته است اما قیمت خود برنج از کشور مبدا تغییر نرخی نداشته است. وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت، دولت برنامه ای برای ممنوعیت واردات برنج به کشور ندارد زیرا در صورت ایجاد ممنوعیت ممکن است شاهد افزایش قیمت برنج داخلی باشیم.

بازار سکه در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته است

به گفته محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه: بازار طلا و سکه در هفته گذشته شاهد ثبات نسبی بود و نوسانات رو به کاهش بازار ارز بعد از دو سال منجر به کاهش میزان حباب سکه به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان شد و این موضوع عاملی بود تا قیمت سکه در محدوده منطقی قرار گیرد. میزان و شرایط داد و ستد گواه آن را دارد که میل به سرمایه گذاری و خرید در راستای کسب سود به شدت کاهش یافته است، از این رو می‌توان مدعی شد معاملات کاملاً واقعی و قیمت‌ها دارای ثبات نسبی بوده است. این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تجربه سال‌های گذشته بازار گفت: بازار در بهترین زمان سنتی خود قرار گرفته، زیرا در تابستان حجم سفر ایرانیان مهاجرت کرده به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر به ایام محرم نزدیک می‌شویم، اما تمام این موارد در حالی بیان می‌شود که بازار نسبت به سال‌های گذشته از رونق کمتری برخوردار است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: برنج وارداتی ارز دولتی ترامپ بورس های جهان قاچاق سوخت گازوئیل بنزین واردات توتون و تنباکو فردین فرمند شورای نگهبان احسان دلاویز صدور حکم قصاص نجفی حسین آهی هادی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها