Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین نیوز: اخیراً بحث های اقتصادی و سیاسی به نقل و نبات محافل مردمی در کشور تبدیل شده است؛ اغلب سعی می کنند به خوبی اخبار را دنبال کنند تا با کمک تجارب گذشته و علم خود، آن را تحلیل کنند و بر اساس آن اقدام اقتصادی و سیاسی انجام دهند.

دنبال کردن اخبار هم لازم است و هم درکل پسندیده؛ اما آنچه که سبب تحلیل اشتباه و پیش بینی های اشتباه می شود، تکیه کردن بر علوم باطل و غیرکامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانستن "علوم غیرکامل"، قطعاً کم سوادی را به دنبال خواهد داشت؛ همانند بسیاری از علوم انسانی که امروزه تدریس می شود.

به طور نمونه با مراجعه به کتب منبع و قدیمی ایران درمورد علم منطق، فلسفه، ریاضیات، نجوم و غیره، مباحث مطرح شده در کتب غربی که امروزه در دانشگاه ها تدریس می شود، به درستی مضحک و بچه گاه به نظر خواهد آمد.

درمورد تفاوت علم طب که امثال ابوعلی سینا و بقراط و جالینوس، صاحبان نوع "کامل" آن بودند و عملکردشان هم کاملا قابل دفاع و باورنکردنی بود، خیلی حرفی به میان نمی آوریم تا به جرم دخالت در امر پزشکی، مورد هجمه قرار نگیریم!

بر این اساس، پس آن علمی ما را به تحلیل و پیش بینی واقعی تر می رساند که کامل تر باشد.

به طور نمونه هرکس می خواهد کمی از حقایق و کلاهبرداری ها در علم را متوجه شود، سرنخی کوچک به عنوان قطره ای از یک دریا کلاهبرداری پیشنهاد می دهیم: مرحوم خیام، ابن نفیس، غیاث الدین جمشید کاشانی و از این قبیل علما و بزرگان در ایران و خاورمیانه، قبل از پاسکال، نیوتن و ... نظریه ها و کشف های معروف و بزرگ را مطرح کردند ولی چرا کشف بزرگان این اقلیم، به نام غربی ها زده شد؟!

درگذشته تقریباً تمام بزرگان و نظریه پردازان علوم پایه، اهل خاورمیانه بودند؛ از منطق و فلسفه گرفته تا طبیعیات و ریاضیات. 

مخالفین محترم این مبحث، بی زحمت درمورد پیشرفت غرب در زمینه تکنولوژی حرفی به میان نیاورند که اولاً مختص زمانه است، ثانیاً حاصل چپاول گری غرب در خاورمیانه و استفاده از علوم ما و مشغول کردن این کشورها به جنگ هاست؛ وگرنه قطعاً ما بهتر از آنها در تکنولوژی پیشرفت می کردیم کما اینکه بسیاری از نوابغ ایرانی و اهل خاورمیانه، کشفیات و پیشرفت کنونی را برای غرب به ارمغان آورده اند.

جالب اینکه غرب تمام علوم پایه را از ما گرفت، خودش به پیشرفت رسید، اکنون گوشه ای علوم "ناکامل" را به خورد ما در دانشگاه ها می دهد!

پس طبق همین تفاوت های شمرده شده درمورد سطوح علم، مردم سه دسته هستند: 1. بی سواد 2. کم سواد 3. با سواد.

در اینجا همانطور که پیشتر هم اشاره شد، منظور از "سواد" قطعاً آن سوادی نیست که امروزه افراد لیبرال و روشن فکر ادعای آن دارند؟! اینگونه افراد مطالعه دارند اما نه آن علم و سواد حقیقی؛ این دسته در واقع کم سواد هستند. چراکه به دنبال علوم ناقص غربی رفته اند. (منظور تمام دروس دانشگاهی نیست) 

بشریت همواره دقت کنید "همواره" ، فقط از یک دسته ضربه دیده و آن هم از دست انسانهای کم سواد؛ یک بی سواد و یا با سواد هیچ گاه نسخه وارونه تحویل خلق الله نمی دهند.

اگر علم و سواد حقیقی را مطالعه و درک کنیم، تحلیل ها نیز به حقیقت نزدیک تر خواهند شد؛ جماعتی که به دنبال بر مسند قدرت نشیدن مسئولان کنونی و بهتر شدن وضعیت معیشتی بودند، با بالا رفتن نرخ دلار در کشور و سیاست های غلط مسئولان، عملاً از این موضوع ناامید شدند؛ جالب اینکه بجای مسئولان دولتی که بالای 90 درصد درصد بودجه کشور دستشان است، به دنبال مقصر جلوه دادن حکومت هستند!

باید شکست را بپذیرند، به طور نمونه حاصل تفکر لیبرال در کشور شده است: پراید!

حاصل تفکر جهادی و  انقلابی شده است: توان موشکی و دفاعی و قایق های تندرو و ... که همه ی دنیا را هاج و واج نموده.

درمورد مشکلات اقتصادی باید یقه قوه مجریه و مقننه کشور را گرفت که چه کار می کنند!

بخش های امنیتی و موشکی کشور در پیشرفت، تعهد کاری، آرمان گرایی و ... نمره قبولی بسیار عالی گرفته اند.

در پایان اگر منطق و فلسفه اصیل ایرانی را با در نظر گرفتن هدایت های خدا، اسلام و امام زمان (عج) در معادلات داخلی و خارجی کنار هم بچینیم، تحلیل ها درست در خواهد آمد؛ دقیقاً همان روشی رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته اند و با رهنمودهای بی نظیر حاصل از علوم پایه و مصلحت اسلام توانسته اند این انقلاب را از مسیرهای دشوار و پر پیچ و خم به سلامت عبور دهند.

اکنون هم ایشان، وعده از "اراده الهی" برای رسیدن "بالاترین درجات یک ملت" را به مردم ایران داده اند و فرموده اند: «خرمشهرها در پیش داریم».

بر اساس همین تحلیل حقیقی و با عنایت خداوند متعال و به کوری چشم مخالفان، اتفاقاً خداوند سبحان اراده کرده است که در مقابل سرکشی و طغیان برخی از انقلابیون گذشته که امروزه لیبرال و به اصطلاح روشن فکر شده اند همانند امنیت، اقتصاد ایران (شیعه خانه ی امام زمان عج) را هم به دست جوانان جهادی و انقلابی سر و سامان بدهد. جوانانی که با رهنمود رهبری معظم انقلاب چند صباحی است با قطع امید از مسئولان، البته به صورت قانونمند و آتش به اختیار وارد عرصه تولید و فعالیت جهادی در عرصه اقتصادی شده اند تا ایران اسلامی را در اقتصاد هم به بازدارندگی برسانند.

خداوند متعال در مقابله با سرکشی معمولا تقدیرهای جالبی را رقم می زند که در طول تاریخ نمونه های بسیاری دارد؛ همانند اتفاقاتی که در زمان حضرت موسی (ع) و فرعون افتاد؛ فرعون سرکشی و طغیان کرد و دستور داد تمام نوزادان کشته شوند؛ خدا حضرت موسی (ع) را نجات داد، اتفاقاً زحمت بزرگ کردن پیامبر را هم به گردن خود فرعون انداخت!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محسن آنالویی امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در آئین افتتاح رسمی دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک اظهار کرد: عزم و اراده ملت ایران در نفی سلطه، استبداد و زورگویی مستکبران و استقلال و اقتدارطلبی دشمنان را برای طراحی و عملیاتی کردن شدیدترین تهاجم رسانه‌ای مصمم کرده است.

وی در بیان دلایل این اقدام اظهار کرد: پیش از انقلاب امور مردم و کشور در دست دیگران بود و آن‌ها برای غارت و چپاول سرمایه‌های ملی به دروغ خود را نجات دهنده مردم معرفی می‌کردند اما مردم با کنار زدن آنها خود زمام امور کشور را در دست گرفتند و مستقل از ابرقدرت‌ها توانستند پیشرفت کنند و امروز معادلات منطقه و جهان به نفع جبهه حق در حال تغییر است و این یعنی آنکه مردم علاوه بر اینکه خودش را از زیر بار ظلم نجات داد به یک ملت الگو تبدیل شده است.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به نشانه‌های اقتدار ملی گفت: وقتی رهبر انقلاب برای جوانان اروپایی نامه نوشتند کمتر کسی امروز را می‌دید که جوانان دانشجو در قلب اروپا و آمریکا که اسلام را درک نکرده‌اند اینگونه فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سر دهند و نفرت و انزجار خود را از رژیم فاسد صهیونیستی فریاد بزنند.

وی ادامه داد: اما می‌بینیم سلطه گران به بدترین شکل آنها را سرکوب می‌کنند و تنها جرمشان هم حمایت از مظلوم است اما با وجود تلاش رسانه‌های نظام سلطه برای حذف و سانسور اخبار اعتراضات، آنها نتوانستند مانع از بازتاب جهانی این اقدام عدالت‌طلبانه شوند و این همان آرمان ملت ما است.

وی ادامه داد: در عملیات موشکی ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی با اقتدار اعلام کردیم خواهیم زد و آن را رسانه‌ای کردیم و دیدید با وجود حمایت و پشتیبانی هم پیمانان این رژیم کودک کش چگونه حیثیت آنها جلوی چشم ملت‌های جهان از بین رفت و این جز با اتکا به قدرت ملی و پشتیبانی مردم میسر نمی‌شد.

وی افزود: دشمن وقتی می‌بیند در جنگ نظامی جواب نمی‌گیرد دست به تهاجم و ترور رسانه‌ای می‌زند و با ابزار عملیات روانی برای بر هم زدن امنیت روانی مردم، انسجام و همدلی اجتماعی وارد میدان می‌شود و گاهی برخی به عمد یا ناآگاهانه در راستای هدف دشمن به جای امیدآفرینی با برجسته کردن مسائل حاشیه و فرعی به این هدف کمک می‌کنند.

مدیر مسئول ایمنا با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی رسانه‌ها در این شرایط گفت: با وجود تهاجم رسانه‌ای و نبردی که تلاش می‌کند با سیاه نشان دادن شرایط، حرکت مردم به سمت قله پیشرفت را کند یا متوقف کند هر حرکتی که این هدف دشمن را تقویت کند قطعاً مردود است.

وی تصریح کرد: با این شرایط، باید عرصه فعالیت رسانه را فراتر از بازی‌های سیاسی و دوقطبی‌ها تعریف کرد و لذا لازم است با هر عقیده و سلیقه از اختلاف پرهیز کنیم و خود را در یک جبهه رسانه‌ای بدانیم تا ان شاءالله قوت و قدرت جمعی‌مان توفیقات ما را در نبرد با جبهه باطل بیشتر کند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا در همین راستا با بیان اینکه ایجاد دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی با هدف تقویت و اضافه کردن ظرفیت جدید رسانه‌ای با گفتمان تخصصی شهر و شهروندی به جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و امید داریم با عنایات خداوند در کنار سایر دوستان رسانه‌ای این استان در پیگیری مسائل شهروندان و افزایش امید و سرزندگی مردم تلاش کنیم، گفت: لازمه پیگیری و حل مسائل مردم شناخت دقیق موضوعات استانی و شهری و مدیریت صحیح در نوع و روش پیگیری است، جامع دیدن مسائل و تعامل مسئولان استانی با فعالان رسانه‌ای نیز قطعاً نتایج مثبتی خواهد داشت.

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را شکست

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک هم گفت: عملیات «وعده صادق» نیروی هوافضای سپاه، هیمنه پوشالی اسرائیل و استکبار جهانی را شکست.

داوود قربانی اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» در راستای مکاتبه مقام معظم رهبری با جوانان اروپا و اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در یک راستا قرار گرفت و هم اینک موجب بروز تظلم خواهی عموم مردم جهان شد.

وی افزود: امید می‌رود به زودی شاهد پیروزی مردم غزه و همه آزادی‌خواهان جهان باشیم.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک با اشاره به افتتاح رسمی دفتر سرپرستی ایمنا در استان مرکزی گفت: امید می‌رود با فعالیت این خبرگزاری به صورت تخصصی در حوزه شهر و شهروندی شاهد رشد و تعالی شهر اراک باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، مدیران خبرگزاری ایمنا و اصحاب رسانه دفتر ایمنا در اراک افتتاح شد.

کد خبر 749819

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان باید منطق شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» را بدانند
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است