Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تبلیغات در تأسیس و پیروزی نظام اسلامی نقش اساسی داشته و بعد از پیروزی انقلاب هم همین تبلیغات منبرها و تریبون‌های نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بود که حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت دوازدهم مرداد، سالروز تشکیل این نهاد صورت گرفت، با اشاره به اهمیت تبلیغ در امور مختلف اظهار کرد: هر پروژه و طرحی بدون تبلیغ ناکام و ناتمام است که این شامل تمام طرح‌های مادی و معنوی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه رساندن مقصود به جامعه برای نیل به خواسته‌ها و مقاصد و انگیزه‌ها اهمیت وافری دارد، اضافه کرد: تمام انبیا کارشان تبلیغ بود و حوزه‌های علمیه هم بر همین اساس بنیان نهاده شده است.



آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما هم بر اساس تبلیغ شکل گرفت، افزود: در حقیقت اگر زیرساخت نظام اسلامی را تحلیل کنیم می‌بینیم زیرساخت آن همین مبلغان و منبرهایی بود که پیش از انقلاب پیام امام را به گوش مردم می‌رساندند، اطلاعیه‌ها و اهداف امام را برای ملت تبیین و تحلیل می‌کردند.



وی با بیان اینکه نقش تبلیغ در پدید آمدن این نهضت قابل‌انکار نیست، خاطرنشان کرد: تبلیغ و تبلیغات در تأسیس و پیروزی نظام اسلامی نقش اساسی داشته و بعد از پیروزی انقلاب هم همین تبلیغات منبرها و تریبون‌های نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بود که حافظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب شد.



آیت الله یعقوبی گفت: با توجه به اهمیت تبلیغات، برای این کار سازوکاری تحت عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درست شد تا پراکنده‌کاری‌ها از بین برود، تبلیغات سازمان‌دهی شده و مسئول تبلیغات رسمی ایام‌الله و روزهای حساس معلوم باشد.



وی با بیان اینکه اگر این تشکیلات نبود شکوه مراسم انقلابی و ملی را نداشتیم، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با این فلسفه تأسیس شد تا از مناسبت‌های طول سال، بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

آیت الله یعقوبی افزود: مناسبت‌ها و مراسم‌های انقلابی و ملی فرصت‌های مناسب و کم‌نظیری هستند تا از طریق آن‌ها نسل جدید ما با انقلاب و ریشه‌های انقلاب و عوامل آن آشناتر شود.



وی با اشاره به ارکان اربعه شورای هماهنگی تبلیغاتت اسلامی، افزود: نخستین رکن این نهاد شورایی بودن آن است؛ زیرا کار شورایی برکت زا بوده و جرقه‌های افکار و برخورد اندیشه‌ها با هم راه‌های نو تولید می‌کند.



وی با بیان اینکه وقتی افکار و آراء به شور گذاشته می‌شود نتیجه و خروجی آن ناب می‌شود، اضافه کرد: شورا یعنی خالص کردن افکار و اندیشه‌ها و به همین دلیل هم یک رکن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کار شورایی است یعنی امور قبل از اجرا چکش‌کاری و بررسی شده و کمیت و کیفیت کار و چگونگی انجام آن بحث می‌شود.



آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه دومین رکن شورا، نقش هماهنگی آن است، افزود: دومین کار سخت این نهاد هماهنگی در امور است؛ زیرا خلایق سلایق متفاوت داشته و در نهادها و ارگان‌ها هم همین‌گونه است؛ ازاین‌رو اینکه بخواهیم افکار و اندیشه‌ها را به هم نزدیک کرده و هماهنگ کنیم سخت و دشوار است.



رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: مثلاً اصل اینکه باید از انقلاب دفاع کنیم را همه قبول داریم اما اینکه برای اجرای برنامه‌هایی در این راستا چگونه هماهنگ شویم دشوار است.



وی با بیان اینکه رکن سوم کار این شورا تبلیغات است، افزود: تبلیغ یعنی چگونه متاع خود را عرضه کنیم که مشتری جذب کنیم؛ ازاین‌رو محتوای تبلیغات ما که ارزش‌های دینی است باید به شکلی مطرح شود که جاذبه آفرین باشد.



آیت الله یعقوبی با اشاره به اینکه رکن چهارم این شورا اسلامی بودن آن است، گفت: ما قرار است آنچه در چارچوب دین پذیرفته‌ایم را تبلیغ کنیم؛ یعنی یک قالب به نام تبلیغات و محتوایی به نام اسلامی داریم و تبلیغات ما باید با محتوای دینی هم سو و هم‌تراز باشد.



وی تصریح کرد: هم شورایی فکر کردن، هم هماهنگی، هم تبلیغ و هم اسلامی بودن دشواری‌های خاص خود را دارد؛ اما به فضل الهی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توانسته تمام این ارکان اربعه را در خود جمع کرده و امور را به‌خوبی به پیش ببرد.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه ازدواج خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي شبستان بیرجند بیرجند خطبه نماز جمعه امام جمعه سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س بجنورد خراسان شمالی تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی

ایسنا/کردستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان خواستار پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان از دولت شد.

سید شاکر ابراهیمی، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در حاشیه آیین گرامیداشت هفته کارگر که در مجتمع فجر سنندج با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مسئولان استانی و جمعی از جامعه کارگری استان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۱ نفر کارگر به دلیل عدم امنیت در کردستان فوت شده اند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان، ضمن تشکر از خدمات مدیرکل و کارکنان اداره کل کار کردستان، خواستار افزایش نظارت و بازرسی ها از کارگاه ها و واحدهای تولیدی شد.

وی از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد که نسبت به تامین معیشت کارگران توجه بیشتری داشته و نسبت به افزایش حقوق کارگران اهتمام جدی داشته باشند و خواستار افزایش دستمزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با انتقاد از اینکه کارگران کردستان در حال حاضر توانایی مراجعه به مراجع خصوصی درمان را ندارند، تصریح کرد: از دانشگاه علوم‌پزشکی استان درخواست می شود که کادر پزشکی در حوزه درمان مستقیم تامین اجتماعی متناسب با جامعه کارگری ایجاد شود، تا کارگران بتوانند از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

وی به کمبودهای موجود در حوزه ورزش جامعه کارگری استان اشاره کرد و حمایت از ورزش کارگری را ضروری دانست و ادامه داد: تامین تجهیزات ورزشی از نیازهای اصلی کارگران استان است و مسئولان باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

ابراهیمی، بیشترین تعداد کارگران استان را در حوزه ساختمان با ۵۰ هزار نفر عضو اعلام و عنوان کرد که از این تعداد ۲۲ هزار نفر دارای بیمه بوده و ۲۳ هزار نفر هم فاقد بیمه هستند که در سامانه وزارتخانه ثبت نام کرده و در انتظار بهره کندی از خدمات بیمه ساختمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیمه کارگران استان کردستان به دلیل مراجعه به اقلیم کردستان عراق قطع می شود که در این راستا درخواست داریم این نقیضه رفع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • آئین تکریم آیت الله موسوی جزایری برگزار می‌شود
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»