Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:01:16 GMT

نامزد انتخابات آمریکا ، ترامپ را «نژادپرست» خواند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۱۲۲۸

نامزد انتخابات آمریکا ، ترامپ را «نژادپرست» خواند

به گزارش تارنمای هیل، اورورکه   نماینده سابق دموکرات از ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و شهردار سابق شهر ال پاسو در پاسخ به این پرسش خبرنگاران درباره این که آیا رئیس جمهور تا اندازه ای در تیراندازی در این شهر مقصر نیست، قاطعانه پاسخ داد: «بله، ما شاهد افزایش جنایت در هر روز از سه سال گذشته بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این نامزد انتخابات آمریکا بعد از ظهر روز شنبه گفت: «این در دوران دولتی است که رئیس جمهوری در آن حاکم است که مکزیکی ها را متجاوز و آدمکش توصیف می کند.»

اورورکه که از حامیان استیضاح ترامپ است، همچنین گفت: «ترامپ خود نژادپرست است و به نژادپرستی در این کشور دامن زده است. این امر نه تنها به مسئولیت ما خدشه وارد می کند بلکه اساسا وجهه این کشور را تغییر می دهد و به خشونت منجر می شود.»

مقام های تگزاس تاکید کرده اند که فرد مظنون که  مردی 21 ساله از دالاس شناسایی شده است، قبل از این حمله مطلبی نژادپرستانه و ضد مهاجرتی را در تارنمای اینترنتی   8chan منتشر  کرده بود.  

«جورج پی بوش» کمیسر ارضی  تگزاس و پسر «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا این تیراندازی را محکوم کرده و آن را اقدام «تروریسم سفیدپوست» توصیف کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی در تیراندازی تگزاس  حدود 18 نفر کشته و دستکم 20 نفر زخمی شده اند. برخی منابع آمریکایی شمار زخمی ها را 26 نفر گزارش داده اند.

بر اساس سی ان ان،  مهاجم قبل از اقدام خود در  بیانیه ای مدعی شده بود که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده و با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند موافق است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله