Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:35:49 GMT

نهاجا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را در کلاردشت درمان کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۱۵۲۶

نهاجا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را در کلاردشت درمان کرد

به گزارش روابط عمومی نهاجا، سرهنگ پزشک شهروز ناصری رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش در پایان اجرای طرح مردم یاری سفیران سلامت ۱۶ گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص خدمت رسانی به مناطق و اقشار محروم کشور و برابر تدابیر ابلاغی امیر فرماندهی نهاجا، طرح مردم یاری نهاجا با محوریت اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا و با هدف خدمت رسانی به مردم و آمادگی جهت شرایط بحرانی در قالب سفیران سلامت ۱۶ به مدت ۲ روز در روستاهای کلاردشت استان مازندران اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کاروان سلامت، شامل ۳۶ نفر از متخصصین، پرستاران و کارشناسان بهداشتی و درمانی اداره بهداشت امداد و درمان نهاجا وچندین دستگاه و ادوات آمبولانس، اتوبوس اتاق عمل، داروخانه سیار و دندانپزشکی سیار بود که بصورت رایگان به بیماران ومراجعین خدمات ارائه کرد.
رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نهاجا در ادامه اظهار داشت: سم پاشی اماکن نگهداری دام، بررسی سلامت آب منطقه، آموزش چهره به چهره، بهداشت فردی و محیط به اهالی روستای کلنو و پیشنبور از خدمات ارزشمند این طرح بود.
ناصری خدمات چشم پزشکی، پوست، متخصص داخلی، اطفال، ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی سرپایی، زنان و زایمان و مامایی، قلب و عروق، سونوگرافی، فوق گوارش، آندوسکوپی، دندانپزشکی، نوار قلب، تزریقات، آزمایشگاه، پایش سلامت، طب پیشگیری، را از اقدامات درمانی و پزشکی عنوان کرد که به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به ساکنین و در روستاها انجام شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سیدمعلمی، از آغاز پویش سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» خبر داد و افزود: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی متنوع در خصوص سلامتی دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تأثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمعلمی با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین، توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

کد خبر 6097978 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت