Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سنا، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تصمیم شورای عالی بورس در خصوص اصلاح مقررات افشا، پذیرش و معاملات بازار پایه فرابورس گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و صاحب نظران بازار سرمایه، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بهمن ماه سال ۱۳۹۷ اصلاح مقررات بازار پایه فرابورس را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه اصلاح قوانین بازار پایه فرابورس باید طی 5 ماه عملیاتی می‌شد، افزود: با نزدیک‌شدن به زمان اجرا، سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی را مطرح کردند و این دغدغه‌ها از سوی نهاد ناظر به اطلاع وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسید و طبق دستور فرهاد دژپسند، رییس محترم شورایعالی بورس توجه به نظرات فعالان بازار و تامین مطالبات آنان در دستور کار نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفت و به همین دلیل زمان‌اجرای اصلاحات تغییر کرد.

دبیر شورای عالی بورس ادامه داد: مقرر شد ضمن کشب نظرات فعالین بازار، بررسی‌های دقیق‌تری انجام و نتیجه جهت اتخاذ تصمیم نهایی به شورایعالی بورس پیشنهاد شود.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته جلسات متعددی با موضوع اصلاح مقررات افشا، پذیرش و معاملات بازار پایه فرابورس برگزار شد، گفت: پس از کسب نظر از کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، ناشران بازار پایه و فعالان حقیقی و حقوقی، نهاد ناظر بازار سرمایه جمع‌بندی خود را در اختیار شورای عالی بورس قرار داد.

محمدی افزود: از سوی دیگر به دلیل ابهامات مطرح‌شده فقهی در مورد مکانیزم‌های معاملاتی و نحوه نمایش مظنه‌های قیمتی و اثرات آن بر انجام داد و ستد سهام، کمیته فقهی سازمان بورس  موضوع را بررسی و اعلام کرد در این رابطه مشکل شرعی وجود ندارد.

رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای عالی بورس نیز جلسات مشابهی با فعالان و کارشناسان بازار سرمایه برگزار کردند و نتایج تمامی نشست‌ها به شورا ارائه شد، گفت: در نهایت مقرر شد اصلاح مقررات افشا، پذیرش و معاملات بازار پایه فرابورس در هشت بند عملیاتی شود.   

محمدی ادامه داد: در جلسه شورای عالی بورس به لزوم انجام اصلاحات در بازار پایه، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و انضباطی برای برخورد با تخلفات ناشران بازار پایه، طبقه‌بندی شرکت‌ها در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز و حراج ناپیوسته و کشف قیمت در تابلوی‌های فوق حداقل یک بار در هفته با تشخیص سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید شد.

دبیرشورای عالی بورس با بیان اینکه تسهیل امکان انتقال به تابلوها و بازارهای بالاتر طی فرآیند پذیرش از دیگر موارد مورد تاکید شورایعالی بورس بود و دامنه نوسان برای بازار پایه زرد ۳ درصد، بازار پایه نارنجی ۲ درصد و  بازار پایه قرمز ۱ درصد تعیین شد، گفت: در روزهای بعد از کشف قیمت دامنه نوسان‌های فوق‌الذکر اعمال می شود و قیمت پایه هر روز، قیمت کشف‌شده در روز حراج ناپیوسته است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد نمایش مظنه‌های خرید و فروش مرحله‌ای و با اعلام قبلی باشد. اما فعلاً مظنه‌های خرید و فروش برای ۶ ماه طبق روال سابق قابل رویت است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد بورس سازمان بورس و اوراق بهادار امور اقتصادی و دارایی سرمایه اعضای شورای خرید و فروش سازمان بورس و اوراق بهادار شاپور محمدی فرابورس بازار پایه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت