Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@03:06:11 GMT

تابستان بارانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۵۳۷۳

تابستان بارانی در سیستان و بلوچستان ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت مجدد سامانه آب و هوایی مونسون هند و نفوذ امواج آن به استان، مجدد رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبارهای باران در سیستان و بلوچستان ادامه می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از  بعدازظهر امروز مجدد شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبارباران در ارتفاعات جنوب استان فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شاخص های همرفت احتمال وقوع صاعقه، تندبادهای موقتی و سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در نواحی جنوب استان زیاد است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری شود. همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی از تردد در  این مناطق نیز اجتناب شود.

حیدری گفت: فاز نخست بارش های مونسون هند از 19 تیرماه گذشته در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل های جوی، پیش بینی می شود روز سه شنبه با تقویت جریانات شمالی، مونسون برای سیستان و بلوچستان تضعیف شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به طور معمول فعالیت سامانه بزرگ مقیاس مونسون هند از ماه ژوئن در استان آغاز می شود و تا اواسط سپتامبر ادامه می یابد.

حیدری افزود: مونسون یک پدیده بزرگ آب و هوایی است که محدوده وسیعی شبه قاره هند، پاکستان و جنوب ایران را در تابستان ها درگیر می کند.

وی در بخش دیگری به صدور اطلاعیه جوی شماره 24 اداره کل هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: در اینت اطلاعیه علاوه برای بارش های رگباری در جنوب استان، به تقویت جریانات شمالی و افزایش شدت وزش بادهای 120 روزه اشاره شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از سه شنبه سرعت وزش بادهای 120 روزه  در شمال استان به تدریج افزایش می یابد و علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق، در سایر نقاط استان افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر رخ خواهد داد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد