Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-02@03:48:11 GMT

چه کسی آدرس تحریم ظریف را به آمریکا داد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۴۵۵۸۱

جهان نيوز: طی چند روز اخیر، دلایل تحریم ظریف توسط آمریکا، سبب بحث‌های متنوعی در میان جامعه تحلیلی کشور شده است. تحریم ظریف قطعا محکوم هست و همه باید در داخل آن را محکوم کنند ولی اینک عده‌ای سیاست زده به جای آنکه این مساله را اجازه بدهند در افکار عمومی تبدیل به یک عبرت تاریخی بشود، درباره آن آدرس غلط بدهند و یا حتی قهرمان‌سازی می‌کنند، نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خباثت دولتمردان آمریکایی چه در زمان اوباما و چه در زمان این رئیس جمهور به ظاهر دیوانه فعلی شکی وجود ندارد ولی برای روشن تر شدن موضوع باید به عوامل داخلی زمینه‌ساز تحریم ظریف نیز پرداخت.

بی شک آمریکایی‌ها در هنگام تصمیم ظریف برای تحریم، ابعاد مختلفی را بررسی کرده و بعد دست به این اقدام زده‌اند. طی چند ماه اخیر، ترامپ و دیگر مقامات آمریکا، شاید هفته ای نگذشته است که از علاقه‌مندی برای مذاکره با ایران و مقامات آن سخن نگفته باشند. دیگر برای همه افرادی که مواضع دولت ترامپ را تحلیل می‌کنند، شکی باقی نمانده که در آمریکا کسی بیشتر از ترامپ علاقه ندارد که با ایران وارد مذاکره شود و دستاوردی قابل توجه برای کارنامه سیاست خارجه خود دست و پا کند.

بنابراین چرا باید ظریف را که اصلی‌ترین گزینه برای مذاکره مجدد با آمریکا است را تحریم کنند؟! جواب این است که او را تحریم می‌کنند تا فشاری برای مذاکره مجدد با ایران و اتفاقا خود او باشد! این گزاره بسیار شفاف و دقیق است. آمریکا علاقه‌مند به مذاکره است و برای پای میزآوردن ایران اکنون از هیچ تحریم و فشار حداکثری فروگذار نکرده است. به معنای دیگر هرجا امیدی برای فشارآمدن به ایران بوده، سراغش رفته‌اند تا با اعمال تحریم، ایران مجبور به عقب نشینی و مذاکره مجدد شود. بنابراین تحریم ظریف نیز طبق این محاسبه اتفاق عجیبی نیست.

اما پس از این مقدمه برگردیم به این سوال که عوامل یا عامل اصلی داخلی زمینه‌ساز ظریف چه بوده است؟! برخی اصلاح‌طلبان خیلی تلاش‌کردند که به صورت خوشمزه و البته با عرض معذرت احمقانه‌ای تحریم ظریف را به نیروهای ارزشی داخل کشور ربط بدهند. اما این استدلال کاملا غلط است؛ زیرا آمریکا تاکنون برای رضایت اعتدالیون در ایران خیلی کارها کرده ولی برای مقابله با ارزشی‌ها – به قول آنها تندروها- کاملا برعکس عمل کرده است.

آنچه آمریکا را درباره تحریم ظریف به جمع‌بندی رسانده بخش جدی آن به روحانی و نزدیکانش و صدالبته خود شخص ظریف برمی‌گردد. زیرا در این شش سال آنها بودند که همواره حامل پیام ترس از تحریم به خارج از کشور بودند. در این زمینه ده‌ها مثال و مصداق می‌توان بیان کرد. وقتی این طیف اینقدر درباره تحریم از خود ضعف و ترس نشان داده‌اند، دلیلی ندارد که آمریکا از این ابزار ترس و ضعف علیه خودشان و دولت روحانی استفاده نکند. یعنی خیلی ساده محاسبه این است که: فردی که از تحریم می‌ترسد بهترین گزینه برای تحریم است! زیرا برای خروج از تحریم همه کار منجمله مذاکره را ممکن است مجبور شود قبول کند.

بنابراین آقای روحانی و ظریف بهتر است همان اندازه که دولتمردان بی وفای! آمریکا را ملامت می کنند، خود را نیز ملامت کنند. تجربه نیز نشان داده که غربی‌ها هرکس را که بیشتر منعطف بوده و یا ضعف نشان داده، بیشتر مورد نوازش خود قرار داده‌اند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران

فدراسیون فوتبال قصد دارد مذاکراتی با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال با این کشور انجام دهد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جام جهانی فوتسال شهریور ماه سال جای در کشور ازبکستان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران که به تازگی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، در سید یک قرار دارد و منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است تا رقبایش را بشناسد.

ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع جام جهانی و امکان برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل گفت: اردوی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی از 40 روز قبل آغاز می‌شود. مذاکره با برزیل در شهریور ماه سال گذشته انجام شده بود و این مذاکرات را ادامه می‌دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • اعلام زمان حراج جدید سکه
  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • پرسپولیس - سپاهان؛ آدرس دقیق انگیزه
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!