Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@21:35:46 GMT

واکنش آلمان به دستگیری معترضان در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۱۸۴۴

آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه رسمی دولت آلمان آمده که دستگیری و بازداشت‌های گسترده روز شنبه با توجه به ماهیت مسالمت‌آمیز اعتراض‌ها نسبت به رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای شرکت در انتخابات محلی سپتامبر، غیرقابل‌قبول و «نامتناسب» بوده است.

برلین در این بیانیه نقض مکرر حق مشروع تجمع، اعتراض مسالمت‌آمیز و آزادی بیان در روسیه را محکوم کرده و آن را ناقض «تعهدات بین‌المللی روسیه» و نیز نادیده گرفتن حق مردم این کشور برای برخورداری از «انتخاباتی آزاد و منصفانه» قلمداد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش یورو نیوز، دولت آلمان همچنین از روسیه خواسته است به حقوق بنیادین شهروندان خود احترام بگذارد و هر چه سریع‌تر معترضان بازداشت شده در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز را آزاد کند.

برلین شنبه گذشته نیز از مسکو خواسته بود تظاهرکنندگان معترض را که در جریان تجمع اعتراض‌آمیزی مشابه دستگیر شده بودند، آزاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: المان روسیه اپوزوسیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض اولتراهای میلان: لیائو هو شد و سکوها خالی!

به گزارش "ورزش سه"، اولتراها یا همان هواداران افراطی میلان امشب با اقداماتی به نمایش‌های ضعیف روسونری اعتراض کردند. در جریان بازی آنها از تشویق دست برداشتند و سکوت کردند و این‌گونه اعتراض‌شان را بیان کردند.

آنها همچنین رافائل لیائو را هم به دلیل عملکرد ضعیف در بازی‌های اخیر هو کردند. ستاره پرتغالی در دقیقه ۶۷ توسط استفانو پیولی از زمین خارج شد و از کنار دروازه بیرون رفت، نه از لب خط.

شدت توهین‌های هواداران میلان به لیائو به گونه‌ای بود که بر اساس گزارش چند رسانه ایتالیایی، لیائو پس از تعویض مستقیماً به داخل رختکن رفت و توجهی به نیمکت نداشت.

لیائو قبلاً در ماه آوریل در جریان باخت ۱-۰ مقابل رم در اولین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا توسط هواداران خودی هو شده بود. این بازیکن ۲۴ ساله در آن بازی هم عصبانی شد و در گفت‌وگو با خبرنگاران نارضایتی‌اش را ابراز کرد.

اولتراهای میلان که در اکثر دقایق بازی سکوت کرده بود و نام اعتراض‌شان را «صدای سکوت» گذاشته بودند، در ۱۰ دقیقه پایانی ورزشگاه را ترک و سکوها را خالی کردند. آنها همچنین تهدید کرده‌اند که در بازی‌های آینده هم این اقدامات را تکرار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اعتراض اولتراهای میلان: لیائو هو شد و سکوها خالی!
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • تردد از کرج و آزاد راه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای غزه/ «ما آزاد نیستیم!»