Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان یک کار مهم و اثربخش در کاهش مهاجرت روستاییان است و این موضوع همچنین می‌تواند مانع ایجاد سکونت‌های غیررسمی در حاشیه شهرهای استان شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان، امروز ۱۳ مرداد جاری، در جلسه شناسایی ظرفیت‌ها در راستای توانمندسازی مناطق روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان و بسیج سازندگی یک سری اقدامات را به صورت پایلوت در برخی از روستاها انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: در برخی از روستاهای خراسان جنوبی شاهد مهاجرت معکوس هستیم که باید دلایل مهاجرت روستاییان شناخته شده تا با ایجاد امید و روحیه و اشتغال زایی به کاهش مهاجرت روستاییان کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد:  ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان یک کار مهم و اثربخش در کاهش مهاجرت روستاییان است و این موضوع همچنین می‌تواند مانع ایجاد سکونت‌های غیررسمی در حاشیه شهرهای استان شود.

مهدی هنری، رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای اقدامات خود دهستان‌های استان را حد بندی کردیم و در هر حدی مطالعاتی را در پنج عرصه انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در دو حوزه بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال انجام اقداماتی در زمینه توانمندسازی روستاهای خراسان جنوبی هستیم، تصریح کرد: 30 مُبلغ را در روستاها به همراه خانواده هایشان مستقر کردیم تا با بهره بردن از توان دهیاران به ایجاد اعتماد بین مردم بپردازند.

محمد سالاری، معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: این آمادگی را داریم تا در چارچوب قانون برخی از معادن استان را که در نزدیکی روستاها واقع شده‌اند، به روستاییان واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از معادن استان در مناطق روستایی استان قرار دارند، یادآور شد: تعاونی‌های معدنی روستایی در استان فعال هستند که متاسفانه در زمینه بحث‌های سرمایه داری و دانش فنی ضعیف هستند.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال خانواده سازمان صنعت معدن و تجارت سرمایه داری مهاجرت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • شناسایی۱۶هزار میلیارد تومان ملک برای مولد‌سازی در هرمزگان
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی