Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:04:22 GMT

فرماندار شاهرود: فاصله گرفتن از کتاب عقلانی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۵۸۷

فرماندار شاهرود: فاصله گرفتن از کتاب عقلانی نیست

محمد کرم محمدی دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شاهرود در فرمانداری این شهر افزود: برترین و کاملترین دین خدا اسلام است که بزرگترین معجزه کتاب قرآن بر اساس فهم انسان ها و برای تکامل آنها بر پیامبر نازل شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم منزلت انسان ها را با میزان دانایی می سنجد ،ادامه داد: دانایی برای انسان ها سازگاری و احساس مسولیت به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شاهرود گفت: امروزه فضای مجازی ، اخلاق ،احساس،ارتباط عاطفی  و نگاه به یگدیگر را در خانواده ها تحت تاثیر قرار داده و حتی ارتباط با کتاب را قطع می کند.

محمدی اظهار امیدواری کرد، انجمن کتابخانه های عمومی بتواند فضای مناسبی برای نشر آثار و حضور نویسندگان و شاعران جوان توانمند این منطقه در فضای مجازی فراهم کند.

معاون استاندار و فرماندار شاهرود تاکید کرد: میزان انتشار موارد خلاف اخلاق  در شبکه های مجازی  از نیازمندی های واقعی انسان  بیشتر است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: هشت هزار و ۱۸۷ نفر در بخش های مختلف نهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در چهار رده سنی از این شهرستان شرکت کردند.

سید ابراهیم موسوی افزود:شرکت کنندگان امسال نسبت به دوره قبل در شاهرود  ۲۸ درصد افزایش داشته و ۴۴ برگزیده شهرستانی در اختتامیه این جشنواره تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: کتابداران کتابخانه های عمومی شاهرود علاوه بر پیگیری جشنواره رضوی در ساعات کاری و غیر اداری  باحضور در میان مردم در بوستان ها ،شهرک های حاشیه ای ،مساجد ،پادگان ها و زندان به تبیین کتاب ها و نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخته اند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود با بیان اینکه در نشست های انچمن کتابخانه های عمومی ۸۳ کتاب از نویسندگان منطقه معرفی شده است ، افزود: کتاب " اغذیه فرهنگی" اثر رضا مهدیان در انتشارات چلچله شاهرود چاپ شده است.

نویسنده کتاب اغذیه فرهنگی هم در معرفی کتاب خود گفت: با توجه به حساسیت های فضای مجازی ، کانالی با عنوان اغذیه فرهنگی و مطالب اخلاقی ، آداب معاشرت و رفتار های فرد در جامعه ایجاد شد.

رضا مهدیان افزود: تلاش پنج ساله برای جمع آوری این مطالب و استفاده از آثار بزرگان در این کتاب انجام شده است.

در شهرستان شاهرود ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود۳۳۰ هزار جلد کتاب وجود دارد. 
شهرستان شاهرود با ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد. 
۷۳۵۸/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود محمدی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت