Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@19:17:43 GMT

همسان‌سازی حقوق به آرزوی بازنشستگان تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۷۸۸۷

همسان‌سازی حقوق به آرزوی بازنشستگان تبدیل شده است

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق به آرزویی برای بازنشستگان تبدیل شده، گفت: اگر دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند، می‌توان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرد.
جواد اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به پیگیری‌های 10 ساله برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: این امر به آرزویی برای بازنشستگان تبدیل شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگرچه طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از مدت‌ها پیگیری برای اولین بار در برنامه ششم توسعه آمده است، اما در این قانون نیز تنها آمده که تامین اجتماعی "می‌تواند" همسان‌سازی را اجرا کند و هیچ الزام قانونی و اجباری در این زمینه وجود ندارد.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین اجتماعی توان مالی برای اجرای این طرح را ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید برای اجرای این طرح به کمک تامین اجتماعی بیاید.
اکبری از بدهی 210 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی بابت مطالبات مختلف از جمله بیمه کارگران ساختمانی، بیمه رانندگان، بیمه بیکاری و... یاد کرد و افزود: اگر دولت حتی 12 هزار میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کند، تامین اجتماعی می‌تواند همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند.
وی تاکید کرد: درخواست ما از مجلس این است که در درجه اول الزام قانونی برای اجرای طرح همسان سازی در نظر بگیرد و به علاوه دولت را نیز مکلف به همکاری کند.
عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور یادآور شد: در دیدار اخیری که با نمایندگان مجلس داشتیم این موضوعات را با جدیت درخواست کردیم و امیدواریم پیگیری شود.
اکبری معتقد است، اگر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شود، حدود 80 درصد بازنشستگان از آن منتفع خواهند شد.
به گفته اکبری بر اساس این طرح اختلاف دریافتی بازنشستگان تا حد زیادی کم خواهد شد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بیکاری تامین اجتماعی حقوق قانون نمایندگان مجلس قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۳۵ درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود.

وی افزود: بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۵۰ هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت و خردادماه تحت عنوان مطالبات معوق پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6099483

دیگر خبرها

  • خبر مهم مدیرعامل تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان
  • جدیدترین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌ اجتماعی
  • جزییات افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری