Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:32:15 GMT

شهرستان گناوه در جذب و پرداخت تسهیلات موفق عمل کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۳۰۱۲

شهرستان گناوه در جذب و پرداخت تسهیلات موفق عمل کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد عصر دوشنبه در نشست تبیین برنامه عملیاتی طرح توسعه فراگیر ویژه ۳۱ شهرستان محروم و کمترتوسعه یافته در فرمانداری شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه جز ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته و هدف وزارت کشور قرار گرفته برنامه ریزی برای طرح توسعه شهرستان در نظر گرفته شده است و باید از این فرصت بهره و استفاده لازم را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه در شهرستان گناوه جلسات اقتصاد مقاومتی،رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به منظور برنامه ریزی برای طرح توسعه شهرستان منظم برگزار  شده افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت و موقعیت قرار گرفتن شهرستان در جمع ۳۱ شهرستان هدف توسعه کشور، ستاد و جلسات مختلف در شهرستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تشکیل شورای هماهنگی توسعه شهرستان،کمک های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تاسیس صندوق های اعتباری با رویکرد کارآفرینی در روستاها و بکارگیری تسهیل گران بومی برای هدایت و نظارت بر این صندوق ها، تخصیص اعتبار حداکثری در شورای برنامه ریزی استان به طرح های اولویت دار، توجه به ابعاد توسعه در همه عرصه ها ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اجرای طرح های قابلیت سرمایه گذاری از عمده تسهیلات و مزایای درنظر گرفته شده برای شهرستان های کمتر توسعه یافته شناخته شده است.

وی گفت: شهرستان گناوه در زمینه جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و توسعه روستایی از شهرستان های موفق بوده و در سال گذشته اعتبارات خوبی دریافت و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

پاک نژاد ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی فراگیر و توسعه روستایی در اختیار سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌ها قرار گرفت که برخی از طرح ها بهربرداری شد و تعدادی نیز در هفته دولت و دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان گناوه خاطر نشان کرد: سعی شده تا همه زیرساخت ها لازم و مجوزهای قانونی برای سرمایه گذاری شناسایی شده و شورای عالی سرمایه گذاری در شهرهای ریگ و گناوه با کمک شورا و شهرداری تشکیل شده است.

فرماندار گناوه گفت: دو طرح مهم اقتصادی شامل شهرک‌های شیلاتی و کشاورزی در شهرستان گناوه در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده که شهرک شیلاتی رودشور با پیگیری های صورت گرفته در دست اجرا و شهرک گلخانه ای با همکاری جهاد کشاورزی در روستاهای  محمدی و گوابین بزودی انجام می شود.

کد خبر 4685752

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه اقتصاد مقاومتی بوشهر قزوین شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه شهرکرد خرم آباد سانحه تصادف مشهد بیرجند آتش سوزی مجلس شورای اسلامی استانداری سمنان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قرارداد‌های تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب‌های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد