Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه امشب ۱۴ مردادماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مسایل مربوط به حقوق بشر اسلامی پرداخت.

لاریجانی با اشاره به اینکه از قرن هفدهم اروپا بحث حقوق بشر را در ادبیات خود مطرح کرد گفت: در سال ۱۹۴۸ سازمان ملل منشوری را تصویب کرد که مولفین آن غربی‌ها بودند لذا آمریکا و کشور‌های اروپایی خود را پرچم دار حقوق بشر اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روش‌های مختلفی برای پیگیری تخلف وجود دارد افزود: تنبیهات عجیب و غریبی را در خصوص حقوق بشر در نظر گرفته اند، یکی از پیام‌های موکد حقوق بشر این است که کرامت به هیچ عنوان قابل تعرض نیست، اما خودشان به حقوق ملت فلسطین تعرض می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه آن‌ها کالا‌های و نیاز‌های اساسی را برای فلسطینی‌ها محصور کرده اند ادامه داد: آن‌ها بچه‌های چهار ساله را می‌کشند و برای محاکمه می‌برند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر همه این مسائل را می‌بینند افزود: آن‌ها از ظالم و متخلف حمایت وسیعی می‌کنند، آن‌ها در یمن جنایت می‌کنند به طوری که اعمالشان با اسناد حقوق بشر در تعارض است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر ظاهر پر رنگ و لعابی دارد، اما تبدیل به وسیله‌ای برای زورگویی و تحمیل شده است تصریح کرد: اگر کسی بگوید اسناد حقوق بشر خوب است، ولی بد عمل می‌شود ساده نگر بوده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه انسان سکولار لیبرال شکل مادی دارد گفت:این انسان سکولار لیبرال سعادت و کرامت را برای خود رقم می‌زند، تمام اسناد اولیه و بعدی حقوق بشر تلقیش از انسان و انسان سکولار است.

لاریجانی افزود: ما باید دست سیطره را قطع کنیم و مطالبه کنیم، یکی از نکات مهم پیدا کردن جایگاه خود در نظام بین الملل است یکی از این جایگاه ها، تفکر حقوق بشر در نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: اسلام دین سفید یا سیاه نیست بلکه رحمت للعالمین است، ما امروزه با یک رسالت عظیم روبرو هستیم زیرا میدان آن پیدا شده و باید اهتمام ویژه‌ای برای احیاء تفکر اسلامی داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به نامزد‌های حقوق بشر، خاطرنشان کرد: امسال از بین ٣٣ نامزد، تا این لحظه ٣نفر انتخاب شدند که به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد البته هدف این جایزه حساسیت نسبت به سیطره، ظلم و اجحاف در حقوق ملت است.

لاریجانی گفت: پرچم حقوق بشر متعلق به اسلام است زیرا کرامت انسانی صدقه سر مسلمانان است و همچنین باید دست سیطره را قطع کنیم.

وى با بیان اینکه برای سکولار بودن برهان قوی وجود ندارد، یادآور شد: ما گاهی برای اثبات امور، برهان داریم که به طور ذاتی آن را ثبات می‌کند زیرا برای سکولار بودن برهان قوی وحود ندارد و برای ریشه دار بودن هم می‌توان دلیل منطقی داشت.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: جهان شمول را با تعامل به دست می‌آوریم نه با زور و قدرت، یعنی همه فرهنگ‌ها و مردم در یک تعامل سازنده برای تحقق آن تلاش می‌کنند و این را هم بدانید که جهان شمول تعاملی است نه اینکه تحمیلی باشد.

لاریجانی تصریح کرد: مردم باید حق این را داشته باشند که زندگی خود را بر اساس عقلانیت ادامه دهند نه اینکه مورد تحمیل قرار بگیرند، آثار پیگیری حقوق بشر اسلامی، جهانی است. ما با مردم می‌توانیم صحبت کنیم، صحبت‌هایی از اسلام که رحمت للعالمین است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی نعمتی برای تبلیغ تفکر است، بیان کرد: در تحولات سیاسی و فکری ما باید آدم‌های صبوری باشیم، این جا بیداری لازم است ما فرصت‌های بسیار طلایی داریم برای مثال تکنولوژی مدرن دیجیتال نعمت بزرگی برای تبلیغ تفکر است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه إظهار کرد: اختلافات از جهل، انحرافات و توطئه‌های غربی شروع می‌شود، نباید جهل پیرو پیدا کند و نباید فکر کنیم که آمریکا ابر قدرت است، این تفکرات را باید از ذهن خود دور کنیم و در این ٤٠ سال هم نشان دادیم که می‌توانیم.

لاریجانی در پایان با اشاره به گفته ترامپ مبنی بر کشتن مردم أفغانستان، عنوان کرد: عجیب نیست که این آدم بگوید مردم أفغانستان را می‌کشد، تفکر این فرد در حد گاو شیرده است، ملت مسلمان أفغانستان آمریکا را شکست داده اند، اما نقطه ضعف‌هایی هم وحود دارد، مردم أفغانستان شجاع هستند، اما رهبرانشان نتوانستند یک حکومت ملی وا کنار هم ایجاد کند، این‌ها نکاتی است که باعث عدم توفیق در آن جا شده است.

انتهای پیام/

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق بشر قوه قضاییه مدعیان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

یک سازمان برجسته حقوق بشری با اعلام اینکه برخورد مسئولان آمریکایی با اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی غزه بسیار تند و شوکه کننده است تاکید کرد این مسئولان به جای احترام به آزادی مردم و دانشجویان، آنها را سرکوب می‌کنند و این غیرقابل قبول است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین اعلام کرد که واکنش مسئولان مربوطه در آمریکا به تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویی در حمایت از فلسطین بسیار تند بود و شرکت کنندگان در این تجمعات را از حق آنها در برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز محروم می‌کند.

این سازمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که واکنش‌های برخی از روسای دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات حامی فلسطین بسیار تکان دهنده و شوکه کننده بود. روسای دانشگاه‌ها کسانی هستند که باید اصول یادگیری و بحث را آموزش دهند و دانشجویان را در این مسیر تشویق کنند و به نسل آینده یاد بدهند که چگونه در فضایی با احترام به آزادی‌های اساسی بتوانند از عقاید خود دفاع کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که اما می‌بینیم که روسای دانشگاه‌های آمریکا به جای احترام به آزادی‌های اساسی دانشجویان با اقداماتی سختگیرانه در موسساتی مانند دانشگاه کلمبیا و تگزاس و... با دانشجویان معترض برخورد کردند و ما شاهد اخراج دانشجویان از خوابگاه‌های دانشگاه و بازداشت خبرنگارانی که اعتراضات دانشجویان و معلمان را در آمریکا پوشش می‌دهند هستیم.

سازمان دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که حتی اگر مسئولان آمریکایی با این موضوع یعنی اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه موافق نباشند و حتی معتقد باشند که وضعیت نوار غزه مستحق اعتراض نیست، باز هم این افراد و دانشجویان حق دارند عقیده و اعتراض خود را به شکل مسالمت آمیز بیان کنند و همه ما این حق را داریم.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلآگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد

در ادامه بیانیه این سازمان حقوق بشری تاکید شده است که نمی‌توان به سادگی مردم را از حق خود برای تظاهرات‌های مسالمت آمیز محروم کرد.

این بیانیه سازمان دیده‌بان حقوق بشر بعد از آن صادر شد که پلیس آمریکا تاکنون بیش از 900 نفر را در تظاهرات مسالمت آمیز حامیان فلسطین که خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هستند بازداشت کرده است.

در سایه تداوم جنبش عظیم دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین، شب گذشته منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و نیز در مخالفت با حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کردند که پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی در حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند. اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از بازداشت صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید