Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:36:33 GMT

محور گنجنامه- تویسرکان تونل نمی‌خواهد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۲۴۳۹

محور گنجنامه- تویسرکان تونل نمی‌خواهد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت هفته خبرنگار، با بیان اینکه از 91 خانه سازمانی پشت بیمارستان بوعلی همدان 16 واحد تخلیه شده است، گفت: فرصت تخلیه خانه‌های سازمانی تمام شده است و در حال حاضر در وقت اضافه هستیم و باید هرچه زودتر تخلیه شود.

حسن ربانی ارشد در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: در شهرستان ملایر از 20 خانه سازمانی 11 واحد تخلیه شده، در نهاوند از 23 خانه سازمانی 8 واحد و در تویسرکان از 26 خانه سازمانی 7 واحد تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر اجازه استفاده از خانه‌های سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد 2 خانه سازمانی تخلیه شده و چندتایی باقیمانده است.

ربانی‌ارشد ادامه داد: امور مالیاتی، هواشناسی، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، کتابخانه و اسنادملی، تعزیرات حکومتی، ثبت احوال، خبرگزاری ایرنا و دادگستری از اداراتی هستند که خانه سازمانی در اختیار دارند.

مسکن متورم‌‎تر از بقیه بخش‌ها نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به وضعیت مسکن در همدان، یادآور شد: وضعیت مسکن کشور در دو ماه گذشته با کاهش روبرو شده و در همدان نیز همینطور بوده است.

وی با بیان اینکه مسکن متورم‌‎تر از بقیه بخش‌ها نیست، ادامه داد: شهر همدان شهری پر تراکم بوده و از طرفی قیمت زمین بالاست.

ربانی‌ارشد سرمایه‌گذاری بر روی مسکن در همدان را یکی از دلایل بالا بودن قیمت مسکن در همدان دانست و خاطرنشان کرد: همدان به علت اینکه شهری غیرصنعتی است، بیشترین سرمایه‌گذاری بر روی بخش مسکن انجام می‌گیرد و مردم تمایل به خرید مسکن به عنوان سرمایه دارند که اگر قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود به طور قطع به این موضوع کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح‌های دولت در بخش مسکن، افزود: طرح اقدام ملی، پروژه مشارکتی و بازآفرینی از طرح‌های دولت در زمینه مسکن است که هدف از این طرح‌ها رونق تولید در بخش مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه مساکن مهر با هر کیفیتی امسال به اتمام خواهد رسید، تأکید کرد: مساکن مهری که مشکل حقوقی دارند باید تعیین تکلیف شوند اما مابقی مساکن مهر امسال به اتمام خواهد رسید.

پیشرفت 80 درصدی کنارگذر غربی

ربانی ارشد با اشاره به پروژه های راه استان همدان عنوان کرد: کنارگذر غربی همدان تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به طوریکه از 28 کیلومتر 20 کیلومتر آماده شده است.

وی درباره این انتقاد که ممکن است این کنارگذر گردشگری همدان را با چالش روبرو کند، تصریح کرد: همدان شهر گذری نیست بلکه مقصد گردشگری است. این کنار گذر مسافرهای همدان را کم نمی‌کند بلکه کمک به کاهش بار ترافیکی شهر خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به طرح تونل گردنه اسدآباد، ادامه داد: این طرح قرار است مطالعه شود که در حال حاضر پیگیر اعتبارات مطالعات آن هستیم.

محور گنجنامه- تویسرکان نیازی به تونل ندارد

ربانی ارشد درباره طرح تونل در محور گنجنامه- تویسرکان نیز اظهار کرد: برخی به سمت ایجاد تونل در این محور هستند و این موضوع درحال پیگیری است اما این طرح بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه به عقیده بنده نیازی به ایجاد تونل در محور گنجنامه- تویسرکان نیست، اذعان کرد: بنده به عنوان یک وظیفه اداری پیگیر موضوع تونل هستم اما به عنوان یک شهروند اعتقاد دارم نیازی به تونل در این مسیر نیست و فقط باید بهسازی و ایمن شود چرا که این مسیر به عنوان یک محور گردشگری دارای جاذبه‌های طبیعی منحصربه فردی است.

این مقام مسئول با اشاره به بسته شدن  محور گنجنامه- تویسرکان در فصل زمستان، یادآور شد: این محور به دلیل نداشتن ایمنی در فصل زمستان بسته می‎شود و درصورتیکه بهسازی وایمن سازی این محور به عنوان برنامه کوتاه مدت اجرایی شود این محور در زمستان نیز باز خواهد بود و گردشگران و ورزشکاران در فصل زمستان از پیست اسکی استفاده خواهند کرد.

در محورهای گردشگری نیازی به ایجاد اتوبان نیست

ربانی ارشد درباره مسیر برگشت گنجنامه نیز بیان کرد: در محورهای گردشگری نیازی به ایجاد اتوبان نیست چرا که باید سرعت را در این محورها پایین بیاوریم تا گردشگر بتواند از مسیر و طبیعت آن استفاده کند.

وی گفت: با ایجاد اتوبان در محورهای گردشگری امکان نگهداشتن گردشگر در مسیر گرفته می‌شود بنابراین در این محورها باید به دنبال کاهش سرعت رانندگی باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تحویل مسیر برگشت امامزاده محسن در سالجاری خبرداد و افزود: مسیر برگشت امامزاده محسن امسال تحویل داده می‌شود و مسیر رفت نیز شروع به ساماندهی شده است.

وی تأکید کرد: در محور گردشگری امامزاده محسن نیازی به محور اتوبانی نیست بلکه به دنبال بهسازی این محور هستیم.

ربانی ارشد با بیان اینکه احداث ایستگاه راه‌آهن درون شهر همدان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: پروژه ایستگاه داخل شهر همدان مصوبه کارگروه را گرفته است و این پروژه از میدان عاشورا تا پایانه مسافری به صورت روگذار اجرا خواهد شد که هنوز 9 کیلومتر آن درحال کار است.

وی با اشاره به اینکه کلیات مسیر مصوب شده است، گفت: ایستگاه قبل مسافری و باری خواهد ماند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره برقی شدن قطار همدان، یادآور شد: قرار است برقی شود اما شرایط اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه وشهرسازی خانه سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟

 به گزارش پارس نیوز، آسفالت تونل کندوان، بیش از دو سال است توسط «عوامل راه‌ساز»، «تخریب و لایه‌برداری» شده است تا «روکش جدید» در این مسیر ریخته شود، اما در این مدت، این تونل برای مسافران، هنوز آماده نشده و مسیر تردد، شبیه «مسیر کارگاهی» است. سطح زمین تونل کندوان مدت‌هاست،‌ توسط عوامل راه‌ساز، «تخریب فنی» شده است.

 

مطابق تصویر، شیارهای موازی ایجادشده در معبر تونل کندوان کاملا مشخص است و نشان نمی‌دهد، آسفالت مسیر کنده شده است. این وضعیت، «حجم انبوهی از سنگ‌ریزه و ذرات خاک» را در فضای تونل معلق می‌کند که برای شیشه‌های جلوی خودروهای عبوری خطرناک است و هم برای هوای داخل تونل آلودگی ایجاد می‌کند. در مقابل،‌ اخیراً «چراغ‌های مخفی رنگی در بخش‌هایی از سقف تونل» نصب شده است تا ظاهر مسیر را زیبا کند.

  منبع : دنیای اقتصاد              

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان