Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@20:38:21 GMT

گزارش شبستان از یازدهمین اتوبوس مطالبه گری

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۳۶۱۰

گزارش شبستان از یازدهمین اتوبوس مطالبه گری

یازدهمین اتوبوس مطالبه گری خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار در حالی حرکت کرد که مدیرکل ارشاد به سئوالات و ابهامات خبرنگاران پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یازدهمین اتوبوس مطالبه گری خبرنگاران که به همت بسیج رسانه استان راه اندازی شده، امروز(۱۵ مرداد) و در آستانه روز خبرنگار در حالی حرکت کرد که مدیرکل ارشاد به سئوالات و ابهامات خبرنگاران پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

این اتوبوس که سری هم به پروژه های مربوط به اداره متبوع میهمان هر دوره می زند، امروز به مقصد تالار شهر و بازدید و اطلاع خبرنگاران از آخرین وضعیت آن حرکت کرد؛ تالاری که در زمان دکتر حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پایه آن گذاشته شد اما پیشرفت احداث آن به کندی انجام می شود.

 

«محمدرضا علیزاده» ضمن تبریک فرا رسیدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار با اشاره به رسالت سنگینی که بر دوش حوزه رسانه است؛ اظهار داشت: در شرایط سخت قطعاً نقش خبرنگار مهم است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سعی و تلاش بر تعامل با خبرنگاران زیاد باشد؛ بحث آموزش را نکته کلیدی و قابل توجه دانست و افزود: این آموزش در طول سال برگزار می شود اما شاید اطلاع رسانی درستی انجام نشده و بیشتر از طریق خانه مطبوعات است.

 

 

وی به مشکلات کاغذ و زینک هم اشاره کرد و با بیان اینکه جلسات مکرری با وزارت خانه در این زمینه انجام شده و دغدغه روزمره ما الان بحث مطبوعات است؛ تصریح کرد: تشکل های صنفی از جمله خانه مطبوعات، خانه هنرمندان، اتحادیه قرآنی را بازوان خود می دانیم و باید فعال تر شوند.

 

 

علیزاده با تأکید بر اینکه خانه مطبوعات هم باید فعال و پویا تر باشد؛ اظهار داشت: نگاه حاکم بر فعالیت ها در خانه مطبوعات سیاسی نیست و در فصل آرامی کار می کنیم  و دغدغه فعلی خانه مطبوعات، دغدغه خبرنگاران است و البته نمی شود منکر بحث سیاسی شد اما بنده  سیاسی کاری عمل کردن خانه مطبوعات را نمی پذیریم. ‌

 

 

وی در حین بازدید از پروژه تالار مرکزی شهر توضیح داد: تالار مرکزی کرمان یکی از ۱۵ تالاری است که موضوع آن در سال ۸۳ در کشور  آغاز و بحت انتخاب زمین در همان سال در بلوار ۲۲ بهمن انتخاب  شد اما بعد از تغییرات دولت، محل تالار مکانی درست تعیین نشد و دوباره با بررسی زمین به پشت یخدان مؤیدی منتقل و در نهایت از آنجا هم به مکان فعلی در بولوار جمهوری انتقال یافت.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در سال ۹۵ وزارت ارشاد به این نتیجه رسید پیمانکار توان انجام کار ندارد و کار جاری با اختلال مواجه و در نهایت پیمانکار جدید انتخاب شد که او در تیرماه ۹۷ کار را مجدد آغاز اما در سال جاری به دلیل مشکلات فعلی و مالی ضعیف عمل کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه همه حساس هستند این پروژه به اتمام برسد تا الان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ افزود: سال گذشته ۲۶ میلیاردتومان اعتبار داشت و ۹ میلیارد تخصیص دادند و امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده و قرار است به زودی جلسه مربوطه برگزار شود.

 

علیزاده به وصف مشخصات این تالار پرداخت و گفت: بزرگترین سالن آن با ظرفیت ۸۰۰ نفر است؛ بیش از ۱۴ هزار متر زیربنا و قریب هزار و ۴۰۰ صندلی و نگارخانه های خوبی دارد.

 


مسئول فنی پروژه تالار مرکزی شهر هم گفت: بخش تأسیسات در حال فعالیت است و امیدواریم با تعیین منابع مالی پروژه بتوانیم به طور موازی کار انجام شود و زودتر به بهره برادی برسد که اگر منابع مالی آن تأمین شود؛ اتفاق می افتد و تجهیزات کامل این مجموعه فرهنگی و هنری خریداری شده است.

 


مدیرکل ارشاد با اشاره به اینکه سالن استاندارد برای مجموعه فرهنگی نداریم؛ گفت: این ۱۵ پروژه ملی همگی تحت عنوان تالار های مرکزی به بهره برداری می رسد و کرمان در اولویت است.

 

بر اساس این گزارش به نظر می رسد بسیاری از دغدغه های فرهنگی در این اتوبوس مطالبه گری مغفول مانده است؛ دغدغه هایی که اگر در جای خود و با نگاهی دقیق و دلسوزانه به آن نگریسته و برای حل آن چاره اندیشی شود و این چاره ها به میدان عمل سپرده است، آن وقت دیگر این همه نگرانی و آسیب فرهنگی و اجتماعی را در جامعه کمتر خواهیم دید.

 

مگر نه آنکه مقام معظم رهبری فرمودند« فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم»؟!! و آیا فرهنگی که ولی فقیه جامعه با این تعبیر از آن یاد می کند نباید کمترین مطالبه ای و یا مطالبات سامان یافته تری راجع به آن وجود داشته باشد؟

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه ازدواج آسان خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي شهرستان دزفول دزفول کانون های مساجد روزنامه ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اتوبوس مطالبه گری کرمان تالار شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ نفر در تصادف یک اتوبوس کشته شدند
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور