Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:59:43 GMT

انتشار اولین شماره دوفصلنامه «مدیریت دانش اسلامی»

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۴۳۶۵

انتشار اولین شماره دوفصلنامه «مدیریت دانش اسلامی»

اولین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی غیربرخط «مدیریت دانش اسلامی» با مقالاتی همچون «مدیریت دانش در حوزه مطالعات مهدوی» منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: اولین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی غیربرخط «مدیریت دانش اسلامی» به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اولین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی غیربرخط «مدیریت دانش اسلامی» مربوط به بهار و تابستان ۱۳۹۸منتشر است و مقالات این شماره روی سامانه نشریه به آدرس http: jikm.isca.ac.ir نمایه شده است.

 

مقالات مندرج در این دوفصلنامه به شرح ذیل است:

 

«تحلیل و بررسی ساختارهای فقهی بر پایه روابط انسانی» نوشته محمدرضی آصف‌آگاه؛

«استانداردسازی نویسه‌ گردانی اصطلاحات علوم اسلامی؛ ضرورت، آثار و مشکلات» اثر سیدمهدی مجیدی‌نظامی؛

«مدیریت دانش مهدویت‌پژوهی با کاربست دانش آینده‌پژوهی» به قلم حسین الهی‌نژاد؛ 

«مدیریت دانش در حوزه مطالعات مهدوی» نوشته محمود ملکی‌راد؛

«مدیریت اطلاعات و علم‌سنجی پیش‌نیاز تمدن‌سازی نوین اسلامی» به قلم سیدعلی سادات فخر

و «بررسی استفاده از داده‌های مستند کتاب‌خانه‌ای در ویکی‌های فارسی (مطالعه موردی: ویکی‌شیعه)» اثر مختار شمس‌الدینی مطلق و محمود سنگری.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج خبرگزاری شبستان روزنامه نماز جمعه کانون های مساجد خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي محمد جواد ظریف کانون های فرهنگی هنری مساجد مدیریت دانش اسلامی علوم انسانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود