Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:09:47 GMT

سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان بیمه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۷۶۰۴۸

سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان بیمه می‌شود

به گزارش روز سه‌شنبه صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت در دیدار با غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار و ۴۶۸ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، گفت: صندوق نوآوری چهار خدمت اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، خدمات توانمندسازی و سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث توانمندسازی هدف صندوق این است که قدرت فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهد.

وحدت با بیان اینکه، هیات عامل سوم صندوق نوآوری سعی کرده است خدمات متنوعی شامل نمونه‌سازی و سرمایه در گردش به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهد، افزود: البته بسیاری از خدمات صندوق مانند تسهیلات اخزا ( تسهیلات اسناد خزانه اسلامی ) و صدور انواع ضمانت‌نامه‌های بانکی به تازگی به سبد حمایت‌های صندوق اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به همکاری این صندوق با شبکه بانکی به عنوان یکی از بازوهای این نهاد در تامین مالی اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور ادامه داد: علاوه بر این با بانک‌ها تفاهم کرده‌ایم که در صورت معرفی شرکت‌ها، برای آن‌ها ضمانت‌نامه بانکی صادر کنند؛ نکته حائز اهمیت صدور این ضمانت‌نامه‌ها به صورت یک روزه است.

وحدت با اشاره به سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های دانش‌بنیان در دوره‌های گذشته، تصریح کرد: در پنج سال گذشته صندوق در دو مورد آن هم به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کرده بود، اما با تصمیم هیات عامل سوم، سرمایه‌گذاری صندوق به شکل غیر مستقیم با استفاده از سه ابزار آغاز شده است.

**سه ابزار غیرمستقیم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی

وحدت، صندوق‌های جسورانه بورسی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های حمایتی و پوشش ریسک را سه ابزار غیرمستقیم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور عنوان کرد و گفت: در مدل هم‌سرمایه‌گذاری، صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان نهاد همکار صندوق نوآوری و شکوفایی، نقش شعبه صندوق را در استان‌های مختلف بازی می‌کنند.

وی افزود: حداقل ۵۱ درصد این صندوق‌ها باید غیر دولتی باشند، لذا آن‌ها را شریک استراتژیک صندوق قرار داده‌ایم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص نحوه همکاری این صندوق با صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز عنوان کرد: اگر این صندوق‌ها و یا بخش خصوصی در پروژه‌ای یک واحد سرمایه‌گذاری کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی چهار واحد بدون دخالت و تصدی‌گری، در آن پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما انتظار صندوق در این پروژه‌ها، سطح فناوری بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در صندوق‌های جسورانه بورسی نیز اگر کسی چهار واحد سرمایه‌گذاری کند، صندوق بین یک تا دو واحد سرمایه‌گذاری خواهد داشت.

وحدت ادامه داد: هدف از این امر، حداقل دخالت دولت برای تحریک بخش خصوصی است. سازوکار این صندوق‌ها بسیار شفاف است. صندوق نوآوری، امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه سرمایه‌گذاری تامین مالی خواهد داشت که انتظار داریم در راستای همین امر هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی سرمایه وارد کنیم.

**پوشش بیمه‌ای برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانش‌بنیان

وحدت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور شکل نگرفته است، یکی از دلایل این مسئله را نوسانات شدید بازار عنوان کرد.

وی گفت: صندوق در این بخش تصمیم دارد توسط ابزارهای حمایتی و پوشش ریسک، اوراقی را تحت عنوان اوراق بیمه سرمایه‌گذاری طراحی کند که ۱۰۰ درصد پول آورده اشخاص را بیمه خواهد کرد؛ لذا اگر کسی در شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرد، سرمایه‌گذاری آن شخص بیمه می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پوشش بیمه ای مزیت های سرمایه گذاری علی وحدت شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 849119 منبع: تسنیم برچسب‌ها گندم خبر مهم طوفان کشاورزی استان خوزستان

دیگر خبرها

  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج