Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس آمریکا در مراسم یادبود قربانیان حادثه تیراندازی با حضور نزدیکان قربانیان، خشم و انزجار خود را نسبت به سفر آتی دونالد ترامپ به این شهر اعلام کردند.

شهروندان داغ دیده ال پاسو با بازدید ترامپ از شهرشان موافق نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در مراسم یادبود قربانیان حادثه تیراندازی در یکی از مراکز خرید ال پاسو، که شماری از نزدیکان قربانیان و دیگر شهروندان، عصر روز سه شنبه در محل پارکینگ فروشگاه گرد هم آمده بودند، چهره‌های درهم کشیده و خشمگین دیده می‌شد.

سیلویا ریوس، یکی از ساکان شهر گفت: «رئیس‌جمهور را سرزنش می‌کنم. به خاطر الفاظی که به کار می‌برد، به خاطر تنفرش از مردمی که همرنگ پوست او نیستند. او حق این کار را ندارد.»

روساریو می‌یر، یکی دیگر از شهروندان آمریکایی ساکن ال پاسو گفت: «مسئله خود دونالد ترامپ است. او که مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را بر شعار «مکزیکی‌ها جنایتکار، قاتل و تجاوزکارند» , پایه ریزی کرد.»

ترامپ از روز آغاز ریاست جمهوری خود، گفتمانش را تغییر نداد و همواره از «تهاجم» هزاران مهاجر آمریکای مرکزی به کشورش سخن گفت.

عامل تیراندازی مرگبار ال پاسو نیز همین گفتمان را در بیانیه‌ای که کمی پیش از تیراندازی منتشر کرد، به کار برد.

بر این اساس، هنگامی که پس از این حادثه، ترامپ «نژادپرستی، قومیت گرایی و تفکر استیلای سفیدپوستان» را محکوم کرد، بسیاری در مورد صداقت گفته هایش تردید کردند. منتقدان رئیس‌جمهور این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا او می‌تواند آتشی را که خود به شعله ور شدنش کمک کرده، خاموش کند.

بتو اورورک "Beto O'Rourke", نامزد درون حزبی حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰, که خود زاده ال پاسو است، در این خصوص گفت: «این رئیس‌جمهور ، با تشدید حس تنفری که حادثه غمبار روز شنبه را رغم زد، حق ورود به ال پاسو را ندارد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث بین الملل قتل آمریکا دونالد ترامپ تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل