Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@02:51:49 GMT

دستگیری ۶۶ مفسد اقتصادی در بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۵۹۶۷

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، سردار خلیل واعظی در نشست مطبوعاتی توضیح داد: در حوزه مقابله با فساد اقتصادی در استان با محوریت زمین‌خواری و فرار مالیاتی اقدامات خوبی صورت گرفته و حدود ۴۸ فقره انواع جرایم اقتصادی با محوریت دو جرم مذکور با ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در چهار ماهه سال جاری کشف و در همین ارتباط همچنین ۶۶ نفر دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: مهمترین جرایم فضای مجازی در استان بوشهر، برداشت اینترنتی غیرمجاز با ۴۳ درصد و کلاهبرداری اینترنتی با ۳۸ درصد است.
ترانزیت موادمخدر را از طریق دریا
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته دریا به محلی برای ورود مواد مخدر به استان تبدیل شده است و موادمخدر را از طریق دریا ترانزیت می کنند. سال جاری حدود سه تن و ۹۲۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش دستگیری قاچاقچیان و توقیف خودروها در استان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه ۶ باند عمده در استان متلاشی شده و بیشترین کشفیات نیز مربوط به تریاک بوده است.
وی در پاسخ به چرایی افزایش قاچاق از طریق دریا عنوان کرد: کنترل در خشکی برای پلیس راحت تر بوده و تمام تجهیزات و ابزارهای ما نیز در خشکی است، همچنین در دریا به اندازه خشکی حضور نداریم ولی با این حال مقابله انجام می‌شود.
 واعظی از توقیف بیش از 5000 خودروی حامل کالای قاچاق در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ایستگاه بازرسی پلیس به سامانه گمرک متصل بوده و در صورت عدم مطابقت بارنامه برخورد صورت می‌گیرد.
رشد ۸۵ درصدی کشفیات قاچاق در استان بوشهر
وی با اشاره به رشد ۸۵ درصدی کشفیات قاچاق در استان افزود: در زمینه کشفیات سوخت قاچاق نیز  رشد چشمگیری را شاهد هستیم.
وی از افزایش تلفات تصادفات جاده‌ای در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری خبر داد و گفت: متاسفانه به علت گرمای هوا راکبان موتور نمی توانند از کلاه ایمنی استفاده کنند و ۳۸ درصد تصادفات فوتی استان نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها است.
سردار واعظی با بیان اینکه ۱۰۵ درصد از جرایم جنایی در سطح استان کشف شده است، یادآور شد: در سال جاری شاهد کاهش سرقت‌های مسلحانه و عدم وقوع برخی جرایم از جمله جیب‌بری، آدم‌ربایی، سرقت از بانک و طلافروشی بوده ایم.
وی تاکید کرد:  وقوع قتل در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشتر این قتل‌ها نیز خانوادگی بوده است. برچسب ها: مفسد ، اقتصادی ، بوشهر

منبع: خرداد

کلیدواژه: مفسد اقتصادی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس