Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@03:44:20 GMT

بازدید مدیر شبکه قرآن از مسابقات سراسری قرآن

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۸۹۴۲۵

بازدید مدیر شبکه قرآن از مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا؛ جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما صبح امروز 16 مردادماه از محل برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در امام‌زاده شاه سیدعلی(ع) در استان قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند برگزاری این مسابقات قرار گرفت.

مدیر شبکه قرآن در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این دوره از مسابقات گفت: مسابقات سراسری قرآن‌ کریم برای شبکه قرآن و معارف سیما جایگاه ویژه‌ای دارد و در صدد هستیم تا بهترین زمان ممکن را برای پخش این دوره از مسابقات اختصاص دهیم تا مخاطب بیشتری از تلاوت‌ها و ارائه محفوظات و تواشیح‌های برترین‌های ایران، بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ اکبری ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا تیزر رسمی مسابقات را در اختیار سایر شبکه ها قرار دهیم تا مخاطبان بیشتری بیننده برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم باشد.
در ادامه این‌ بازدید، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن‌کریم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از اهداف ما از برگزاری مسابقات به شیوه جدید، بیشتر دیده شدن قاریان و حافظان است، گفت: مسابقات سراسری قرآن سال‌های قبل به شکلی بسیار متراکم برگزار می‌شد و خروجی مناسبی نداشت.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که این رویداد خوب پوشش داده شود. وقتی این رویداد را ترویج ندهیم، چه چیزی را ترویج دهیم؟ ما آمادگی کامل داریم تا از تیم‌های خبری و مستندساز شبکه قرآن پذیرایی کنیم.


یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای آینده و در قالب برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. این دوره از مسابقات از سوی «خانواده عقیق» که متشکل از حافظان قرآنی هستند، کارگردانی و تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات چهل و دومین دوره مقدماتی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۸۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مسابقات ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر از سیزده نقاط در مناطق مختلف استان به مدت چهار روز در رشته‌های مختلف آیینی، پژوهشی، تقسیر، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، احکام گفتمان مهدوی، قرائت و ترتیل، اذان، حفظ انشاء نماز، مداحی و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلامی است.

میکائل باقری افزود: مسابقات کشوری در تابستان امسال در دو استان مازندان و خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات تفاوت هایی نسبت به ادوار گذشته دارد، عنوان کرد: ما بر اساس تحلیل هایی که در مسابقات ۶ سال اخیر انجام دادیم سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفتیم که استان ها بتوانند کیفیت مسابقاتشان را ارتقاء دهند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات قران، نماز و عترت هر ساله در بخش‌های کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

جمالی افزود: دانش آموزان حائز شرایط می‌توانند با توجه به علاقه و پایه تحصیلی خود در هر یک از این رشته‌ها ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی