Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   آزار و اذیت جنسی یکی از نگرانی‌های زنان فرانسوی در این کشور است؛ بسیاری از زنان در فرانسه هنگامی که بیرون از منزل هستند، مورد آزار و اذیت مردان قرار‌می‌گیرند؛ بسیاری از این تجاوزات در سکوت باقی می‌ماند و توسط قربانیان فاش نمی‌شوند.

در سال ۲۰۱۸ جنبشی به نام «ME TOO» توسط زنان فرانسوی به راه افتاد که به‌دنبال تصویب قانونی در مورد آزار و اذیت زنان بودند؛ زنان فرانسوی با آشکار کردن آزار و اذیت‌ها سعی داشتند از این عمل جلوگیری کنند؛ آنان خواهان برخورد با متجاوزین بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رصدخانه ملی جرائم و عدالت کیفری فرانسه" ONDRP، در اولین گزارش خود درمورد این موضوع آماری را منتشر می‌کند؛ براساس این آمار ۲۶۷ هزار نفر که ۹۰ درصد آنان زن بودند، در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ این آژانس اشاره دارد که بیشتر موارد آزار و اذیت جنسی در وسایل حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد؛ تنها ۲۲۰ هزار نفر از قربانیان در وسایل حمل و نقل عمومی مورد آزار متجاوزین قرار گرفته‌اند! قطار و اتوبوس در حال حرکت، مانع از فرار قربانیان می‌شود و متجاوزان به راحتی نیت سوء خود را پیگیری می‌کنند.

در نظرسنجی بنیاد تامسون رویترز که در ماه اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد، پاریس به سومین شهر دوستدار زن و چهارمین شهر کم‌خطر از لحاظ خشونت جنسی قرار گرفت، اما بسیاری در شبکه‌های اجتماعی خلاف این مطلب را ذکر می‌کنند؛ "اکرام موستوایی" یکی از قربانیان در صفحه اجتماعی خود می‌نویسد: «وقتی با صد‌ها هزار نفر انسان و مأموران امنیتی یا پلیس در یک مکان دربسته قرار دارید، جای تعجب نیست که عاملان عمل ناجوانمردانه با مصونیت کامل به آزار و اذیت دست بزنند».

مطالعات آژانس ملی جرم نشان‌می‌دهد که آزار‌های جنسی در فرانسه، هفت برابر نسبت به کشور‌های دیگر جهان گزارش می‌شود؛ با این حال این آژانس برآورد‌های خود را محافظه‌کارانه دانسته و بیان می‌کند که بسیاری از این آزار و اذیت‌ها فاش نمی‌شوند.

بسیاری از قربانیان این خشونت‌ها در اعتراض به عدم توجه دولت و مسئولین نسبت به حقوق زنان در فرانسه، دست به اعتراض زده‌اند؛ خانم شیاپا در صفحه‌ی شخصی خود بیان می‌کند: «ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به اندازه کافی خشونت جنسی را مجازات نمی‌کنند؛ بیشتر متجاوزان به راحتی به آزار و اذیت می‌پردازند و حقوق ما زنان نادیده انگاشته می‌شود».

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجاوز جنسی میل جنسی خشونت جنسی تمایلات جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟

شاید خواندن این مطلب برایتان اندکی عجیب و باورنکردنی باشد ولی قضیه از این قرار است که یک شرکت اجاره خودروی بدون راننده که به تازگی چنین خدماتی را در کشور عزیزمان راه اندازی کرده، به‌قدری توسط مشتریان اذیت شده که تصمیم گرفته، هرکس بتواند بطور عادی و بدون ایجاد مشکل رانندگی کند را تشویق نموده و نصف مبلغ اجاره خودرو را به مشتری پس دهد.

شرایطی هم که اعلام کرده قدری جای تأمل و تأسف دارد. این شرایط شامل رانندگی کردن با خودرو با سرعت قانونی، آسیب نرساندن به ظاهر و داخل خودرو و موارد دیگری شبیه به اینهاست.

راستی چرا باید کسانی را که بجای خروج سرمایه ها در کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کنند با چنین وضعیتی اذیت و آزار ببینند؟

اگر باور نمی‌کنید بهتر است به سایت شرکت اجاره دهنده خودروی بدون راننده Navaran.com یک سر بزنید تا خودتان مشاهده کنید.

دیگر خبرها

  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را از دست می‌دهیم
  • محرم نویدکیا: اذیت کننده است که بازی‌های خانگی را دست می‌دهیم
  • نویدکیا: نبردن در خانه برای ما اذیت‌کننده است
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...