Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: به دلیل فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار ارائه خدمات کانون در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان با محدودیت‌های شدیدی روبرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، وحید کیانی در نشست خبری که امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری ۶۰ مرکز ثابت و ۷ کتابخانه سیار دارد و امسال توانسته ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف خود را تحت پوشش قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهواز ۶ مرکز، اندیمشک ۵ مرکز، دزفول و آبادان و خرمشهر ۴ مرکز، بهبهان ۳ مرکز، شوشتر و امیدیه یک مرکز و متاسفانه شهرستان اندیکا هیچ مرکز کانون پرورش فکری ندارد.

کیانی عنوان کرد کتابخانه های سیار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به وسیله خودروها حمل می شوند که از ۷ خودرو حامل کتابخانه باید ۵ خودرو اسقاط شوند به همین جهت باید برای تامین خودروهای مورد نیاز از دستگاه های توانمند درخواست کمک کنیم.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری به دلیل فرسودگی ناوگان کتابخانه های سیار و ارائه خدمات در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در استان، با محدودیت های شدیدی روبرو است.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت های ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توجه به مناطق محروم است، گفت: به دلیل محدودیت هایی که این نهاد دولتی در استان دارد، نگران عدم انتقال ظرفیت کانون به کودکان و نوجوانان مناطق محروم هستیم.

کیانی از راه اندازی ۳ مرکز فرهنگی در دفاتر تسهیل گری و توسعه مناطق کم برخوردار خبر داد و افزود: بازگشایی مجدد مرکز فرهنگی هنری ملاشیه با بیش از هزار عضو از اقدامات خوب یک ساله کانون پرورش فکری بوده است.

وی با اشاره به اینکه زلزله مسجدسلیمان به ۴ مرکز کانون پرورش فکری آسیب وارد کرده است، بیان کرد: شهرهای مسجد سلیمان، ایذه، رامهرمز و شماره یک اهواز دچار آسیب شده اند که برآورد خسارت های وارد شده به منظور تخصیص اعتبار به ستاد مدیریت بحران استان اعلام شده است.

این عضو شورای اجتماعی استان اعتبارات عمرانی که سالانه در اختیار کانون قرار می گیرد را بسیار محدود خواند و گفت: قدمت فعالیت کانون به دهه چهل می رسد. ساختمان‌های آن فرسوده شده‌اند، ولی تنها ۱۷ میلیون ریال برای سال جاری اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی بعد از سالها تعطیلی به میزبانی خوزستان، تاکید کرد: این جشنواره قرار است همزمان با سالگرد سیلاب و با حضور اساتید برجسته تئاتر در خوزستان برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان کانون را متولی حوزه کودک و نوجوان دانست و ادامه داد: متاسفانه بهزیستی و شهرداری ها متولی صدور مجوز برای مهد کودک ها و خانه های بازی هستند. باید در این خصوص اصلاحاتی اساسی صورت بگیرد تا از مکانی که کودکان در آن قرار دارند اطمینان حاصل کنیم و بر برخی از عملکردها نظارت داشته باشیم.

کیانی اصل و مبنای کانون را ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت خواند و گفت: ۴۰ مأموریت کلی در سه حوزه فرهنگ هنر و ادب براساس استانداردهای کانون و نوع علاقه‌مندی کودکان با همکاری واحدهای رشد علم و فناوری، برنامه ریزی و عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خواستار عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شوراهای آموزش و پرورش و مبارزه با مواد مخدر شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اوقات فراغت جامعه کودک و نوجوان کودکان مبارزه با مواد مخدر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای سیاست‌های تعیین شده در سال جاری و توجه ویژه به «نوجوان محوری» و حضور حلقه‌های میانی مؤثر در فعالیت‌های کانون، همچنین در راستای فعالیت‌های علم و فن آوری و تقویم مناسبت‌های علمی، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی خلبان با حضور اعضای نوجوان با معرفی دو خلبان نیروی هوایی در ناو مسافربری در محیط فرودگاه بین المللی بوشهر برگزار شد.

وی افزود: از آنجایی که پرواز آرزوی دیرینه بشر بوده و بیم آن می‌رود که این هدف در گذر زمان به دلیل عدم شناخت و نیافتن مسیر مناسب گم شود، لیکن هدف این برنامه آشنا کردن نوجوانان برای دستیابی به رؤیای پرواز به صورت علمی و تخصصی است به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از خلبانان بومی و جوان این استان، دعوت کرد تا در قالب یک نشست و بازدید از فرودگاه، خاطره زیبایی را به مسیر روشن آینده اتصال دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر درباره گفت: زندگی و حیات آدمی از دیرباز تا کنون و از هم اکنون تا فرداهای نیامده با آرزوها و آمال رنگارنگ عجین بوده است و خواهد بود، یکی از این آرزوها پرواز بوده است.

وی ادامه داد: اینکه انسان بتواند همانند پرندگان پرواز را تجربه کند برادران رایت را بر آن داشت تا اولین هواپیما را بسازند و از آن زمان تا کنون میلیون‌ها انسان با این بال‌های آهنین پرواز کرده‌اند اما همچنان و هنوز پرواز برای انسان تازگی و جذابیت دارد و این جذابیت پرواز باعث شده است خلبانی یکی از شغل‌های دوست داشتنی برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری استان بوشهر طی یک اردوی نیمروزی نشست معرفی شغل خلبانی راب رأی اعضای نوجوان خود برگزار کرد که همزمان نوجوانان سراسر استان‌ها در این برنامه به صورت آنلاین و برخط حضور داشتند.

رسولی در بیان اهداف برگزاری این برنامه گفت: نوجوان محوری و توجه به امید آفرینی برای قشر نوجوان که به دنبال هویت شناسی و شناخت خویش برای انتخاب راه زندگی برای آینده هستند در این برنامه لحاظ شده بود.

وی گفت: نوجوانان حاضر در این برنامه از بخش‌هایی نظیر ترمینال مسافربری، سالن ترانزیت، باند پرواز، هواپیمای مسافری و کادر پرواز و برج مراقبت بازدید کردند و در نشستی رو در رو با دو خلبان سوالات خود را در خوزه خلبانی در میان گذاشتند و پاسخ گرفتند.

.

کد خبر 6091463

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد