Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:43:41 GMT

آواربرداری 1065 خانه سیل زده در شهرستان چگنی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۹۶۶۴۷

آواربرداری 1065 خانه سیل زده در شهرستان چگنی لرستان

فرماندار چگنی از آواربرداری 1065 واحد مسکونی در این شهرستان خبرداد.

به گزاش ایسنا، قدرت الله ترابی نژاد در شورای اداری لرستان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه در جریان سیل امسال شهرستان چگنی آسیب جدی دید، توضیح داد: در سایه خرابی‌های پلدختر، شهرستان چگنی گم شد چرا که به زیرساخت‌های شهر سراب دوره و روستاهای ما آسیب جدی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جریان این سیل به روستاهایی نظیر حیات‌الغیب، چم حسین، چم درمره، پاکدشت، قالبی، چم دیوان، خاطره و ... و در مجموع حدود 152 روستا آسیب جدی دید و بیش از 510 میلیارد ریال خسارت به زیربخش های عمرانی، زمین های کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی، ایستگاههای پمپاژ، دامداری ها، واحدهای تجاری و مسکونی و ... وارد شد.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه 30 دهنه پل از شهرستان به طور کامل تخریب شده است، یادآور شد: بازگشایی راه های مسدود شده و احداث پل های موقت پس از سیل، برآورد خسارت ها و انعکاس به مسئولان، کمک در جهت پاکسازی زمین های کشاورزی،  بازسازی و ترمیم خطوط آب، گاز ، پاکسازی شهرستان سراب دوره، لایروبی و ترمیم  اولیه 35 کانال آب، ارزیابی دقیق خسارت وارد به کشاورزی و ثبت آن در سامانه سجاد و ... از جمله اقدامات پس از سیل بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آواربرداری 1065 واحد مسکونی در این شهرستان انجام شده است، گفت: 889 واحد پی‌کنی شده است، آرماتور بندی 681 واحد انجام شده، فونداسیون 624 واحد، اسکلت بندی 377 واحد، دیوار کشی 36 واحد و ... به مرور انجام می شود.

ترابی نژاد تصریح کرد: اقدامات لازم ترمیم و بهسازی پل ها و راه های تخریبی مهم است که شاه بیت کار ماست و چنانچه ترمیم نشوند در زمستان با مشکل مواجه می شویم.

فرماندار چگنی با بیان اینکه رودخانه کشکان رودخانه ویرانگری است و هر سال تخریب به دنبال دارد، لذا ضرورت دارد جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، بنیاد مسکن و سایر دستگاهها برای مهندسی این رودخانه تدبیری بیندیشند، گفت: در مسیر رودخانه کشکان و خرم‌رود اکثر پل ها و راه های ارتباطی تخریب شده اند.

با بیان اینکه شهرستان چگنی دارای جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر و 205 روستا و دارای سه بخش مرکزی، ویسیان و شاهیوند است، بیان کرد: 522 کیلومتر راه اصلی، فرعی و آزاد راه  در این شهرستان داریم که آزاد راه خرم‌آباد- پل زال از این منطقه عبور می‌کند و جاده سراسری خرم آّباد - جنوب و خرم آباد - کوهدشت و همچنین  شاهرگهای اصلی جاده ها از این شهرستان عبور می کند.

وی یکی از دغدغه های شهرستان را  استقرار ادارات ثبت اسناد دانست و با اشاره به اینکه ایجاد هلال احمر، دادگاه ویسیان، هواشناسی و... از مطالبات مردم این شهرستان است، بیان کرد: چنانچه سد معشوره  ساخته شود هم سیلاب را کنترل می‌کند و هم به نفع شهرستان های استان و استان خوزستان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: به دنبال افزایش سرقت از خانه‌باغ‌های این شهرستان و شهرستان‌های همجوار مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده در این زمینه ۳ متهم و یک نفر مالخر شناسایی شده و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اشرفی اضافه کرد: سارقان در بازجویی خود به ۲۴ فقره سرقت اقلام و وسایل خانه از خانه‌باغ‌های این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد: اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل با ارزش در آنها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است