Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  چهارمحال و بختیاری گفت: انصافا مدیران  در کشور به توسعه چه نگاهی دارند؟ آیا به دنبال شایسته سالاری هستیم و یا اینکه نسبت به عنصر مدیریت در مسیر توسعه یافتگی غفلت ورزیده ایم؟!

وی با اشاره به عناصر توسعه اقتصاد تصریح کرد: در خصوص مواد اولیه، تکنولوژی و دست‌یابی به منابع هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد اما مهمترین بحث و عنصر در این رابطه نحوه مدیریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی ادامه داد: با وجود کاستی ها و چالش هایی که در کشور وجود دارد، این واقعیت که در شرایط مشابه عده ای از مدیران موفق هستند و عده ای عملکرد نامطلوبی دارند، ضرورت بازنگری در عنصر مدیریت و توجه بیش از پیش به این مهم را گوشزد می کند.

وزیر کشور با بیان اینکه مناطق مختلف کشور با چالش عقب ماندگی تاریخی و عدم توازن و تعادل مواجه است، تصریح کرد: در حالیکه در قرن ۱۹ و ۲۰  بسیاری از کشورهای جهان در اوج پیشرفت و شکوفایی اقتصادی قرار داشتند، ایران دچار حاکمان ناکارآمد بود و همین موضوع ایران را از قافله توسعه عقب انداخت.

رحمانی فضلی ادامه داد: این عقب افتادگی تاریخی تنها شامل استانهای کمتر برخوردار نظیر چهارمحال و بختیاری نیست و همه استانها با این چالش مواجه هستند.

وی ریشه عدم توازن و تعادل در کشور را در توزیع ناعادلانه منابع، جمعیت و ثروت عنوان کرد و گفت: از زمانی که نظام بودجه ریزی در کشور مبتنی بر نظرات کارشناسی وارداتی شکل گرفت برقراری تعادل در کشور با چالش جدی مواجه شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علیرغم همه تلاش هایی که صورت گرفت، ساختارها به نحوی تغییر نکرد که این عدم توازن و تعادل را جبران کند، که ساختار اداری، ساختار بودجه ریزی و نظام مالیاتی کشور از مهمترین این ساختارها به شمار می رود.

وزیر کشور با تاکید بر توجه جدی به امر اقتصاد در کشور اظهار داشت: اقتصاد از منظر انسانی، دینی، سیاسی، قدرت ملی و دیدگاه های انقلابی امری بسیار مهم است که باید بیش از پیش به آن توجه داشته و بر این باور باشیم که برای دست یابی به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی باید اقتصاد مقاومتی را در کشور بیش از هر زمان دیگری تقویت کنیم.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود به چالش های استان چهارمحال و بختیاری و به ویژه مساله آب اشاره کرد و گفت: بطور کامل بر موضوع آب استانهای اصفهان، یزد، خوزستان و این استان اشراف دارم و معتقدم این مشکلات باید از مسیر کارشناسی حل شود.

وی افزود: باید به نظرات کارشناسی تن دهیم و از سیاسی کردن مساله آب و استفاده های مقطعی از آن پرهیز کرد.

 گفتنی است در این نشست در خصوص نحوه عملکرد استان در حوزه اقتصاد گزارش تفصیلی ارائه شد.

وزیر کشور در سفر دو روزه خود ضمن دیدار با امام جمعه شهرکرد و حضور در نشست ستاد اقتصادی مقاومتی، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران این استان نیز حاضر شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۹۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیداحسان خاندوزی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: یادمان است که در موضوع انتقال استقلال و پرسپولیس به دولت چه گفتند. بعضا عنوان می شد که "از این حرف ها گوشمان پر است و بسیار ابلاغ شده اما دولت ها در ایران چنین اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند". اما امروز شاهدیم که امروز با یک همت و همدلی جمعی بین تمام ارکان و خانواده ورزش کشور شاهد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم.

به نقل از ایسنا وی افزود: امروز بحمدالله در حوزه دو باشگاه پرطرفدار و مردمی، یکی از پروژه های ناتمام دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

وزیر امور اقتصادی با بیان اینکه ما نسبت به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: در اسفند ۱۴۰۰ یعنی شش ماهه اول شروع به کار دولت گام اول یعنی موضوع افزایش سرمایه پرسپولیس و استقلال و خصوصی سازی آنها و واگذاری ۱۰ درصد سهام آنها به مردم صورت گرفت.

خاندوزی تاکید کرد: جای مجموعه های بزرگ کشور در بازار سرمایه خالی است که مقدمات حضور آنها را فراهم می کنیم. با وزارت نفت مذاکره می کنیم که پالایشگاه بزرگ خلیج فارس را وارد بورس کنیم. با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم که پروژه های جذاب معدنی کشور را به مشارکت مردمی و تامین مالی جمعی مردمی، فراخوان کنیم.

وی با بیان اینکه واگذاری باید بر اساس اهلیت و تخصص باشد، گفت: در دولت سیزدهم واگذاری های چندان زیادی نداشتیم. شاید یکی از موارد مهم آن واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس بود که به یک مجموعه تخصصی واگذار شد. نگاه ما بلندمدت است که دوباره این واگذاریها برگردد. یعنی متقاضیان کسانی باشند که کار حرفه ای را خوب انجام دهند.

وزیر اقتصاد درباره حق پخش تلویزیونی سرخابی ها گفت: امیداریم این موضوع و مواردی که می تواند منجر به درآمدهای پایدار دو باشگاه شود به سرانجام برسانیم و دغدغه میلیون ها هوادار این دو باشگاه برطرف شود.

به گفته خاندوزی، استفاده از مدیریت های غیردولتی باید تکمیل شود که ما آرام آرام بخش های غیردولتی را برای مدیریت بنگاه های اقتصادی داشته باشیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899039

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی