Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:52:13 GMT

هشدار ترامپ: ما ملتی انتقام‌جو هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۲۱۰۷

هشدار ترامپ: ما ملتی انتقام‌جو هستیم

باشگاه خبرنگاران: رئیس‌جمهور آمریکا کشور‌هایی را که به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدار‌های مسافرتی صادر کردند، تهدید به تلافی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کشور‌های را که به اتباع خود برای سفر به این کشور هشدار دادند (اینجا)، تهدید به اقدامات متقابل کرد.

رئیس جمهور آمریکا درباره واکنش او به هشدار برخی کشور‌ها به اتباع خود برای سفر به این کشور که در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ایالت‌های تگزاش و اوهایو صورت گرفته، گفت: نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اگر آن‌ها این کار را کردند، ما مقابله به مثل خواهیم کرد.

ترامپ گفت: با وجود من در راس این کشور، ما ملتی تلافی‌جو هستیم. وقتی کسی اقدامی منفی در مورد کشور ما انجام دهد، ما هم همان کار را در موردشان انجام می‌دهیم.

او افزود: کشور‌های خارجی و حتی متحدان ما از کشور ما منفعت برده اند و در مواردی متحدانمان بیش از هر کشور دیگری. سال‌های سال از کشور ما کسب منفعت کرده اند و این روند متوقف شد.

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در دو ایالت اوهایو و تگزاس در هفته گذشته که نزدیک به ۳۱ کشته بر جا گذاشت، اورگوئه، ژاپن و ونزوئلا درباره سفر به آمریکا به اتباع خود هشدار دادند. دولت ونزوئلا با توصیه به شهروندانش مبنی بر به تعویق انداختن سفر به آمریکا، سخنان مقامات آمریکایی را که حاوی کلام «نژادپرستانه و تنفر از مهاجران» است، عامل موج خشونت دانسته است. کنسولگری ژاپن در دیترویت روز دوشنبه پس از حمله در شهر دیتون در ایالت اوهایو، به شهروندان ژاپنی ساکن آمریکا، هشدار داد و از آن‌ها خواست به خطرات بالقوه حملات تیراندازی در «همه مکان‌ها» توجه کنند. ژاپن در این بیانیه که به زبان ژاپنی بر روی سایت کنسولگری منتشر شده است، آمریکا را «جامعه‌ای مسلح» توصیف کرده است.

کانادا به شهروندانش درباره حملات تروریستی در آمریکا هشدار داده و از آن‌ها خواسته تا در مکان‌های عمومی و در میان جمعیت، نسبت به اطراف خود توجه نشان دهند و هوشیار باشند. صفحه توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به حملات چند سال اخیر از جمله انفجار‌هایی در آستین و سن‌آنتونیو در مارس ۲۰۱۸، حمله با وسیله نقلیه در نیویورک در ماه اکتبر ۲۰۱۷ و انفجار در محله چلسی نیویورک در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، از افزایش تهدیدات تروریستی و احتمال وقوع چنین حملاتی نوشته است.

در سایت وزارت خارجه ایرلند و صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا آمده است که در سال‌های اخیر تهدید حملات تروریستی و خشونت در سراسر جهان افزایش یافته است. بنا بر اعلام وزارت خارجه ایرلند، آمریکا هم در سال‌های اخیر شاهد تیراندازی بوده است. ایتالیا نیز از احتمال وقوع حملات تروریستی نه تنها در شهر‌های بزرگ بلکه در شهر‌های کوچک سخن گفته و هشدار داده است که حملات تیراندازی در این مناطق گهگاه به وقوع می‌پیوندد.

سایت وزارت خارجه آلمان نیز با اشاره به هشدار دولت آمریکا مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور، از شهروندانش خواسته است تا در مکان‌های شلوغ، توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند.

انگلیس نیز در صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا نوشته است احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور «زیاد» است و مهاجمان ممکن است گردشگران را نیز مورد هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: هشدار های مسافرتی آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند.

او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت که نیرو‌های مسلح ایالات متحده درگیر آموزش ارتش نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) نیستند، بلکه فقط در لجستیک کمک می‌کنند و بر تامین تسلیحات نظارت می‌کنند.

زاخارووا افزود: بجای آن ارتش آمریکایی در اوکراین، فعالیت‌های دیگری از جمله، اجرای حملات تروریستی را هماهنگ می‌کند.

پیش از این نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه گفته بود که نیرو‌های مسلح اوکراین و ناتو نمی‌توانند کاری در میدان نبرد انجام دهند، بنابراین اوکراین به طور فزاینده‌ای به روش‌های تروریستی متوسل می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از اظهاراتش به سخنان نانسی پلوسی، قانونگذار پیشین آمریکایی از حزب دموکرات که پوتین را پشت اقدامات معترضان جنگ غزه در آمریکا معرفی کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: نانسی پلوسی گفته پوتین پشت معترضان فلسطینی در ایالات متحده است. این را نمی‌توان جز توهین به آمریکایی‌ها و نگرش تحقیر آمیز نسبت به دموکراسی تفسیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند