Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@03:08:25 GMT

غرب مازندران در معرض کم بارشی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۵۳۷

غرب مازندران در معرض کم بارشی

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نمودار برنامه فصلی بارش سه ماه آینده مازندران که از سوی اداره کل هواشناسی این استان منتشر شده است میزان بارندگی ها در اکثر مناطق این استان در حد نرمال اعلام شد و تنها بخش هایی از غرب مازندران  این بارندگی ها کمتر از نرمال است.

این برنامه پیش بینی بارش ها که مربوط به ماههای شهریور ،  مهر و آبان می شود میانگین بارندگی در این ماهها با دوره آماری بلند مدت مقایسه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم مازندران باران بهاری خوبی را امسال شاهد بودند به طوری که براساس اعلام هواشناسی مازندران  میزان باران در این مدت ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و در مجموع در بهار سال جاری ۱۳۷ میلیمتر باران در این استان به ثبت رسید که نسبت به دوره آماری هم حدود ۲۵ درصد بیشتر است.

اما این افزایش بارندگی بیشتر در ماه نخست امسال رخ داد و بیش از دو سوم باران بهاری با حدود ۹۱ میلیمتر مربوط به فروردین و ۳۸ میلیمتر مربوط به اردیبهشت است و در خرداد ماه آخر فصل بهار میزان بارندگی به سطح پایینی رسید و بر روی رقم ۸ میلیمتر ایستاد، به طوری که رئیس مرکز تحقیقات هواشناسی مازندران اعلام کرد که بررسی آماری نشان می‌دهد که خرداد ماه مازندران تا حدود زیادی خشک بوده به گونه‌ای که در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته ۷۲ درصد و نسبت به دوره آماری ۷۵ درصد کاهش بارندگی وجود داشت.

حال به نظر می رسد این روند کم بارشی در مازندران گریبانگیر مناطق غربی استان شود و مسئولان هواشناسی مازندران پیش بینی کردند که در سه ماه آینده حدود ۱۰ درصد میزان بارش باران در مناطق غربی این استان به نسبت میانگین دوره آماری بلند مدت کمتر شود .

معاون اداره کل هواشناسی استان مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : میانگین بارندگی هر ایستگاه هواشناسی براساس متوسط بارندگی در یک دوره آماری بلند مدت سنجیده می شود.

احمد اسدی افزود : پیش بینی می شود میزان بارندگی در غرب استان مازندران طی سه ماه آینده حدود ۱۰ درصد به نسبت میانگین دوره آماری بلند مدت کاهش یابد.

وی ادامه داد : شهریور، مهر و آبان در ایستگاههای هواشناسی رامسر و نوشهر نرمال بارش باران از ۱۴۵ تا ۲۵۰ میلی مترثبت شد که پیش بینی می شود امسال این میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی در خصوص وضعیت بارندگی در مناطق شرقی و مرکزی مازندران نیز گفت : نرمال بارندگی ایستگاههای بابلسر، قراخیل و گلوگاه برای مهر ماه به ترتیب ۱۳۰، ۱۰۰ و ۹۳ میلی متر و برای آبان ماه به ترتیب ۸۸، ۷۱ و ۴۵ میلی متر باران ثبت شده است.

 معاون هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه البته این پیش بینی فصلی کشور که  ابتدای هر ماه از سوی پژوهشکده اقلیم شناسی کشور صادر می شود صحت آن ۷۰ درصدی است.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان مازندران بارش باران هواشناسی مازندران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید

کارشناس هواشناسی گفت: از نیمه دوم هفته جاری سامانه بارشی وارد کشور می شود و روز چهارشنبه غالب استان های واقع در غرب و بخش‌هایی از جنوب را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار می دهد.

کد خبر 748413

دیگر خبرها

  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد