Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:07:54 GMT

آیا اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب مفید هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۳۶۳۲

آیا اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب مفید هستند؟

 به نقل ازسیناپرس، آیا اسید‌های چرب امگا ۳ برای قلب مفیدند؟ آیا تنها حیوانات دریایی منبع این ماده هستند یا می‌توان با استفاده از سایر منابع غذایی و مکمل‌های غذایی این میزان امگا ۳ را برای بدن تامین کنیم؟ برای بهره مندی از آثار مفید روغن‌های امگا ۳ چه مقدار از آن‌ها را روزانه باید مصرف کنیم؟

اثر اصلی امگا ۳ به روی قلب هنوز تحت بررسی است، اما شواهد موجود نشان می‌دهند که اسید‌های چرب سبب کند شدن تشکیل پلاک در سرخرگ‌ها می‌شوند، سطوح تری گلیسیرید را پایین می‌آورند، فشار خون را کاهش می‌دهند و منجر به کاهش خطر ایجاد اختلال ریتم قلبی و مرگ قلبی ناگهانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر تمامی حیوانات دریایی حاوی این ماده هستند، اما بیشترین میزان آن در ماهی تن، ماهی آزاد، ساردین، ماهی کفال و ماهی سفید وجود دارد. امگا ۳ را می‌توان در انواع غذا‌های حاوی سویا نیز یافت. همچنین در کانولا (کلزا)، گردو و بذر کتان و در روغن، این مواد غذایی نیز وجود دارد. این غذا‌ها حاوی اسید آلفالینولئیک (LNA) هستند؛ یک نوع اسیدی که در بدن تبدیل به اسید‌های چرب امگا ۳ می‌شود.

تحقیقات اخیر نشان داده شده است که مکمل‌های اسید‌های چرب امگا ۳ نیز موجب کاهش خطر بیماری قلبی عروقی می‌شوند، اما بهتر است که این مواد را در غذا مصرف کنید. اگر شما در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری سرخرگ کرونری یا دارای تری گلیسیرید خیلی بالا هستید، می‌توانید با پزشک خود در مورد مصرف این مکمل‌ها مشورت کنید.

میزان مطلوب استفاده از امگا ۳ هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما مصرف روزانه ۰/۵ تا ۱/۸ گرم از امگا ۳ ممکن است یک اثر پیشگیرانه داشته باشد. مصرف روزانه ۱/۵ تا ۳ گرم از اسید آلفالینولئیک‌ها نیز ممکن است مفید باشد. مصرف هفته‌ای دو وعده غذایی شامل ماهی این مقادیر مفید را تامین می‌کند.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امگا3 قلب کاهش بیماری قلبی اسیدچرب امگا3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد