Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@00:07:29 GMT

توقیف هیزم های غیر مجاز در جاده کازرون

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۵۷۵۱

توقیف هیزم های غیر مجاز در جاده کازرون

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون در اجرای ماموریت حفاظتی و مراقبتی خود و جلوگیری از قطع درختان و حمل غیرمجاز چوب، هیزم و فرآورده های جنگلی، در محور جاده مواصلاتی کازرون-شیراز  منطقه ابوالحیات به دو دستگاه خودروی وانت نیسان و وانت پیکان مشکوک شده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروهای انتظامی پاسگاه انتظامی ابوالحیات نسبت به توقیف آنان  اقدام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران محبوب رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون در این ارتباط گفت : از خودروهای توقیفی میزان تقریبی ۲۵۰ کیلوگرم زغال و یک تن هیزم که از قطع درختان جنگلی بلوط به صورت غیرمجاز تهیه شده بود، کشف و ضبط گردید.وی در ادامه افزود بر اساس ماده ۴۲ و ٤٨ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع:بریدن و ریشه کن کردن و سوزانیدن نهال و درخت جنگلی و تهیه چوب و هیزم و ذغال از آنها ممنوع است و متخلف علاوه بر مجازات مقرر در قانون فوق به حبس از دو ماه تا یک سال محروم می‌شود . رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی ، مراتب را از طریق شماره تلفنی ١٥٠٤  اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جاده قانون منابع طبیعی و آبخیزداری نیسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت