Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز نیک‌سرشت روز شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: انسان به عنوان موجود اجتماعی نیازمند نماد در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: هرکدام از صحنه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به لحاظ اجتماعی، تبلور و شکل‌گیری نمادهای مختلف ایثار، شجاعت، مقاومت، پاکی، صداقت، مردانگی، آزادگی و ارزش‌های بالای انسانی بوده که باید پاس داشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک‌سرشت تصریح کرد: بسیاری از آیات قرآن کریم در دوران دفاع مقدس، تفسیر شده و مصادیق عینی آن‌ها مشاهده شده است و پاسداشت نمادها یک الزام برای هویت‌بخشی به مقاومت و پایداری است.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نیازمند بازتعریف نمادها هستیم، گفت: بزرگداشت و معرفی نمادهای دفاع مقدس با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر چهره‌های نظامی، سیاسی و فرهنگی شکل گرفته اما تمام آن‌ها نهادینه و به نسل‌های بعدی منتقل نشده است.

وی افزود: پاسداشت نمادها برای حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی ضروری بوده و این نمادها می‌توانند به عنوان راهنما و فانوس دریایی برای ادامه حرکت اصیل انقلاب اسلامی باشند.

نیک‌سرشت با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها در حد رفع تکلیف نباشد و باید به اثرگذاری آن‌ها توجه شود، اظهار داشت: برنامه فصل شیدایی که سال گذشته توسط سپاه انصارالمهدی(عج) استان انجام شد بسیار اثرگذار و ماندگار بود و طبق گزارش‌ها ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی در خصوص برگزاری کنگره سه هزار شهید استان نیز خاطرنشان کرد: در شان استان نجان نبود که این کنگره، عقب بماند اما امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها برنامه فاخری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار شود.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف انقلاب اسلامی دفاع مقدس فرهنگی و اجتماعی هشت سال دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.

روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.


وی گفت: این شهدا  پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.


شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • دفاع علم الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • دفاع علم‌الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد