Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:08:12 GMT

چگونه صبوری را در خود تقویت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۷۱۹۱

چگونه صبوری را در خود تقویت کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کم‌صبری نتیجه افسردگی، اضطراب‌های شدید و تحریک پذیری است.

صبر
پسر مجردی هستم و از یک مشکل خیلی رنج می‌برم و آن هم کم‌صبری است و از این بابت بسیار صدمه دیده‌ام بفرمایید علت چیست و چگونه می‌توانم بر آن غلبه کنم؟

ابتدا باید دلیل کم‌صبری شما مشخص شود. کم‌صبری در اکثر اوقات می‌تواند نتیجه افسردگی، اضطراب‌های شدید و تحریک‌پذیری باشد؛ بنابراین در این صورت باید تلاش کنید تا علت را برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرین‌هایی برای افزایش صبر و شکیبایی
- سعی کنید آینده‌نگر باشید. وقتی‌که شما در تشویش و تنش قرار دارید تا کاری را انجام دهید بهتر است نگاهی به آینده این کار داشته باشید. مطمئناً پرداختن به کار مورد نظر حتی اگر زمان زیادی را از شما بگیرد در پی هدفی است که می‌تواند محاسن زیادی برای شما داشته باشد.

- تمرکزتان را روی موضوعات دیگر بیشتر کنید. وقتی دچار کم‌صبری می‌شوید سعی کنید به‌جای داشتن تنش و بی‌حوصلگی به دلیل مسئله حاضر، تمرکز خود را روی موضوع دیگری قرار دهید تا تنش موجود برطرف شود؛ و باز هم مثبت اندیشی به نتایج کار می‌تواند کم‌صبری شما را برطرف کند.

- خود را به آرامش دعوت کنید. خودگویی‌های شما در دوره‌های سختی بسیار بااهمیت است. اینکه به خود آرامش را القا کنید. تنش‌ها را با تمرین‌های ریلکس سازی و انقباض و انبساط عضلات و ... از بین برید. دلیل کم‌صبری خود را بدانید. گاهی مقایسه خود با دیگران، گاهی خودگویی‌های منفی، گاهی عدم علاقه به فعالیت، گاهی ناراحتی از موضوع‌های دیگر و ... موجب بی‌حوصلگی می‌شود؛ بنابراین وقتی به احساس خود آگاه شدید می‌توانید آن را تفکیک نمایید.

- به خدا توکل کنید. همواره توکل کردن و تفویض کار به خداوند آرامش‌دهنده است. به این معنا که نهایت تلاش خود را داشته باشیم، اما در نهایت امر را به خداوند واگذار کنیم تا بهترین‌ها را برای ما مقدر سازد.

- به نتیجه صبوری ایمان داشته باشید. در نظر داشته باشید که سختی‌ها، موجب رشد و ارتقای شما می‌شود بنابراین در سختی‌ها آرامش داشته باشید و سعی کنید سینه خود را فراخ کنید. به نتیجه صبوری ایمان داشته باشید و به وعده‌ای که خداوند به صبر شما می‌دهد یقین پیدا کنید. چنانچه در قرآن آمده است: به کسانی که صبر و استقامت پیشه کنند، مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند پاداش خواهیم داد.

دوران سختی را دوران گذرا بدانید. همواره در نظر داشته باشید که دوران سختی و دشواری کوتاه و گذراست و دائمی نیست؛ بنابراین سعی کنید با صبر و آرامش بهترین عملکرد را در این دوران داشته باشید تا نتیجه عالی بگیرید. دوران سختی را دوران کم‌ارزشی ندانید اگرچه ممکن است طاقت شمارا کم کند، اما با این نگاه که خداوند بر تمام احوال شما آگاه است به خود توان و انرژی دهید.

به نتیجه صبوری ایمان داشته باشید و به وعده‌ای که خداوند به صبر شما می‌دهد یقین پیدا کنید. چنانچه در قرآن آمده است: به کسانی که صبر و استقامت پیشه کنند، مطابق بهترین اعمالی که انجام می‌دادند پاداش خواهیم داد

- صبر قدم به قدم تولید می‌شود پس جدیت داشته باشید. برای افزایش صبر و فراخی سینه اذکاری را از افراد عالم دریافت کنید. بدانید صبر قدم به قدم تولید می‌شود؛ بنابراین تمرین کنید تا رویه‌ایی را در زندگی ایجاد کنید و بر انجام آن جدیت داشته باشید در واقع نوعی خودسازی داشته باشید. عادت‌های مطلوبی را در خود ایجاد کنید. این تمرین‌ها می‌تواند پختگی و بلوغ شخصی شما را بیشتر کند.

- شناختن ضعف‌های شخصیتی به تدریج. ضعف‌های شخصی خود را در موقعیت‌های مختلف بشناسید و در تمرین‌های بعدی سعی کنید آن را از بین ببرید؛ مثلاً اگر یک فعالیت بدون وقفه شما را عصبی می‌کند در موقعیت بعدی با تنفس‌های عمیق و مکث‌های لحظه‌ای و دعوت خود به آرامش برای نتیجه مطلوب و ... این عصبیت را کاهش دهید.

گاهی تمرین‌های عملی و عمدی داشته باشید. اگر در پیاده‌روی پشت سر فرد سالخورده یا عصابه‌دستی بودید تمرین کنید پشت سرش گام بردارید. بر میل شدیدتان به جلو زدن از دیگران غلبه کنید تمرین کنید شنونده خوبی برای مخاطب خود باشید.

منبع : تبیان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی صبوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب قاتل خاموش باشید

آفتاب‌‌نیوز :

مریم طاهرخانی، فشارخون بالا را عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ و میر دانست و اظهار کرد: نشانه‌هایی از ابتلاء به فشارخون بالا ممکن است در برخی بیماران دیده شود که از جمله آن می‌توان به سردرد، تپش قلب، احساس فشار در قفسه سینه، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، سرگیجه، تاری دید، گُرگرفتگی و قرمزی صورت و خونریزی بینی یا چشم اشاره کرد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: هیچکدام از این نشانه‌هایی که به آن اشاره شد، اختصاصی نیستند و صرفاً برای مشکوک شدن به وجود خطر پرفشاری خون نباید منتظر بروز این علامت‌ها بود.

طاهرخانی، تنها راه تشخیص پرفشاری خون را، اندازه گیری آن با دستگاه‌های فشارسنج عنوان کرد و افزود: افراد می‌توانند برای اندازه‌گیری فشارخون به مطب پزشک مراجعه کنند، یا به کمک دستگاه هولتر فشارخون در خارج از مطب و در یک بازه زمانی طولانی مدت فشارخون خود را پایش کنند، همچنین امکان اندازه‌گیری فشار به کمک دستگاه‌های ترجیحاً اتوماتیک در منزل نیز وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: توصیه می‌شود از فشارسنج‌های بازویی استفاده شود و فرد حتماً پنج دقیقه به حالت نشسته و در حالت استراحت قرار گیرد، علاوه بر این، افراد باید توجه داشته باشند تا نیم ساعت قبل از اندازه گیری فشار، ورزش نکنند و چای و قهوه نیز ننوشند.

وی درباره نحوه اندازه‌گیری صحیح فشار خون، عنوان کرد: فشارخون باید دو یا سه بار گرفته شود؛ میانگین دو عدد نزدیک به هم، فشارخون بیمار را نشان می‌دهد ضمناً بهتر است از هر دو دست فشار گرفته شود و اگر فشار دو دست با یکدیگر مغایرت داشت، معیار، دستی است که فشار بالاتری دارد.

طاهرخانی، افزود: اتحادیه جهانی فشارخون بالا (World Hypertension organization)، فشار بزرگ‌تر مساوی ۱۴۰ روی ۹۰ میلی متر جیوه را پرفشاری خون تعریف کرده است بنابراین اگر فشار فردی در منزل بزرگ‌تر مساوی ۱۳۵ روی ۸۵ میلی متر جیوه بود، باید به پزشک مراجعه کند، البته تشخیص فشارخون بر اساس یک بار اندازه گیری داده نمی‌شود.

فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق، با اشاره به اینکه درمان فشارخون در افراد به تشخیص پزشک به طور معمول پس از دو تا سه بار ویزیت پزشک به فاصله یک تا چهار هفته و یا اندازه گیری فشارخون با هولتر، آغاز می‌شود، گفت: البته اگر فشارخون در رنج خطر باشد و عوارض ناشی از فشارخون در ارگان‌های حیاتی دیده شود، باید در همان ابتدا درمان شروع شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: بنا به توصیه اتحادیه جهانی فشارخون بالا، افراد بالغ بالای ۱۸ سال باید غربالگری فشارخون شوند؛ به این ترتیب که افراد ۱۸ تا ۳۹ سال هر سه تا پنج سال باید فشارشان را اندازه بگیرند و اگر در حد نرمال بود، سه تا پنج سال بعد، مجدد ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: این افراد اگر به علت وزن بالا (توده بدنی (BMI) بالاتر از ۲۵)، یا ماکسیمم فشار بین ۱۳۵ تا ۱۳۹ و مینیمم فشار ۸۵ تا ۸۹ میلی متر جیوه در معرض ابتلاء به فشارخون بالا هستند، باید به صورت سالانه پایش شوند، افراد بالای ۴۰ سال نیز باید هرسال فشارخون خود را اندازه‌گیری کنند.

طاهرخانی با بیان اینکه فشار خون بالا سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد، به راه‌های پیشگیری از فشار خون در افراد اشاره کرد و گفت: حفظ وزن مطلوب، اصلاح سبک زندگی، پرهیز از رژیم غذایی ناسالم مثل مصرف غذا‌های سرخ کردنی، چرب، آماده و کنسروی، حذف اسید‌های چرب ترانس، خودداری از مصرف الکل و دخانیات و پرهیز از مصرف نمک بیش از یک قاشق چایخوری از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از ابتلاء به پرفشاری خون بسیار کمک کننده خواهد بود.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه هدف سازمان بهداشت جهانی، کاهش ۲۵ درصدی ابتلاء به فشارخون بالا تا سال ۲۰۲۵ است، بیان کرد: این مهم با تشخیص زودهنگام و کنترل به موقع بیماری امکان پذیر است، یکی از اقدامات در این راستا، کنترل فشارخون بیمارانی است که به هر بهانه‌ای به مراکز درمانی و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند، بسیج عمومی و راه‌اندازی کمپین‌های اطلاع رسانی اهمیت فشارخون و تشخیص و درمان به موقع آن، می‌تواند در افزایش سواد سلامت مردم نیز مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • رزرو هتل تفلیس ارزان یا لوکس؟
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین به تهران