Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:14:39 GMT

امام جمعه رشت: جهاد دانشگاهی به‌دنبال نخبگان باشد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۷۸۰۹

امام جمعه رشت: جهاد دانشگاهی به‌دنبال نخبگان باشد

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در دیدار رئیس و روسای مراکز جهاد دانشگاهی استان به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی با تبریک به جهادگران عرصه امید و تلاش به ویژه جهاد دانشگاهی اظهار کرد: روز به روز شاهد آثار و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در جامعه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ورود جهاد دانشگاهی گیلان به عرصه محیط زیست اشاره کرد و افزود: اگر ساماندهی درستی در حفظ محیط زیست نداشته باشیم تمام امور آسیب می بیند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه جایگاه محیط زیست هنوز برای مردم ما روشن نشده ، تصریح کرد: اگر مردم در مورد دنیای پیرامونی خود اطلاع داشته باشند و بدانند بسیار تاثیرگذار است.
آیت الله فلاحتی به قدمت جهاد دانشگاهی نسبت به مراکز دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: چابک سازی فیزیکی در جهاد دنشگاهی موثر است ضمن اینکه کوچک سازی باید از حیث ساختاری باشد اما از نظر محتوایی و کیفی ، بزرگ تر شود.
وی با اشاره به اینکه گسترش محتوایی جهاد دانشگاهی موجب بالندگی این نهاد می شود، بیان کرد: پارک های علم و فناوری، مراکز دانش بنیان و جهاد دانشگاهی می توانند امیدهایی برای ایران باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به توجه نهادهای مختلف برای ایجاد ارتباط با جهاد دانشگاهی، پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: عده ای در جامعه کارآفرین هستند و این افراد در جهاد دانشگاهی حضور دارند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون خوش درخشیده ، خاطرنشان کرد: پژوهش را مقدم بر آموزش بدارید، افراد پژوهش محور را جذب کنید و آدم های با نشاط را در کنار خود داشته باشید.
وی نشاط علمی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: بیمار کسی محسوب می شود که کسل است و نشاط علمی ندارد.
آیت الله فلاحتی بروکراسی را بلایی در دستگاه اداری کشور ذکر کرد و گفت: از جمله آفت های نظام اسلامی، بروکراسی است البته اگر دولت الکترونیکی فراگیر شود از این درد کاسته می شود.
وی خواستار رسانه ای کردن فعالیت های جهاد دانشگاهی شد و بیان کرد: تمام مردم باید از برنامه ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی اطلاع داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه زندگی بشر در تمام علوم قائم به پژوهش است، تصریح کرد: کسی می تواند پژوهشگر خوبی باشد که آموزش خوبی ببیند.
آیت الله فلاحتی با قدردانی از تلاش های جهاد دانشگاهی گیلان، یادآور شد: روند فعالیت های خود را استمرار دهید.
رئیس جهاد دانشگاهی گیلان نیز در دیدار مذکور به وضعیت این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی گیلان با توجه به سابقه ای که دارد در شأن این سازمان نیست.
فریبرز جمال زاد فلاح به عقب ماندگی جهاد دانشگاهی گیلان نسبت به میانگین کشوری در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: تخصصی محور کردن فعالیت های جهاد دانشگاهی گیلان را در برنامه داریم.
وی با اشاره به راه اندازی پژوهشکده محیط زیست در جهاد دانشگاهی گیلان در سال گذشته بیان کرد: پژوهش ها بیشتر در خارج از حوزه استان است و امیدواریم در استان از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

۲۰۰۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جامعه علم و فناوری نخبگان نظام اسلامی نماینده ولی فقیه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد

به گزارش قدس خراسان، مسعود ابراهیمی اظهار کرد: در طول چهار دهه گذشته خدمات مفیدی با شناخت از نیاز جامعه در دوران های مختلف توسط جهاد دانشگاهی به جامعه عرضه شد.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی افزود: در نگاهی نو به حوزه فناوری، جهاد دانشگاهی به دنبال نقش آفرینی موثر در زیست بوم فناوری است تا به عنوان نهاد واسط، بتواند سایر اعضای این مجموعه را در کنار یکدیگر جمع کند تا در کنار توانمندی صنایع به نیاز جامعه پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: امید است این اتفاق باعث گسترش هم افزایی در سایر حوزه ها نیز شود تا جهاد دانشگاهی در مسیر هماهنگ سازی بتواند در کشور مثمر ثمر باشد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز گفت: این رویداد، نماد اعتماد و اراده بین فناواران، صنعتگران و مسوولان است تا این مسیر فرهنگ ساز بتواند مشکلات این حوزه را در صنعت غذا، کوتاه تر کند.

حسین امینی افزود: باید با تمام تلاش خود به اعتبار کشورمان ایران بیفزاییم و این اتفاق با همدلی و نوآوری و سختکوشی میسر و در نهایت امکان حضور در بازار رقابتی فراهم می شود و این در حالی است که قوانین متناقض و یا اجرای ضعیف قوانین باعث دلسردی نخبگان و صنعتگران می‌شود که باید به این موضوع توجه داشت.

وی ادامه داد: این رویداد، آغازی است تا با شناخت مشکلات صنعت غذا، حل آن به دست جوانان نخبه سپرده شود تا گرهی از گره های صنعت بگشاید و جهاد دانشگاهی با تمام توان و ظرفیت خود آماده است تا اهالی صنعت و فناوران را یاری کند که به امنیت غذایی پایدار که نیاز حکمرانی است، دست یابیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش