Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@15:54:07 GMT

شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۵۲۳

شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست

طی مراسمی با حضور وزیر علوم و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گواهی پیوستن شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو تقدیم شهردار این کلانشهر شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، شیراز در کنار شهرهای بهبهان، کاشان، مشهد، اراک و شهر جدید هشتگرد جزو شهرهایی بودد که از سوی یونسکو به شبکه شهرهای یاد گیرنده در جهان پیوست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران با اشاره به ثبت ۴ شهر از جمهوری اسلامی ایران در جمع شهرهای یادگیرنده یونسکو گفت: خوشبختیم امروز آموزه‌های اسلامی و دینی در پیام سازمان‌های جهانی از جمله یونسکو دیده می‌شود .

حجت‌الله ایوبی در مراسم اهدای گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو به شهرداران شهرهای بهبهان، کاشان، یزد، مشهد، اراک، شیراز و شهر جدید هشتگرد با تقدیر از کسانی که در راه ثبت شهرهای یادگیرنده تلاش کردند، اظهار داشت: امروز سه شهر دیگر به مجموعه شهر یادگیرنده اضافه می‌شود و هفت شهر از ایران در مجموع در جمع شهرهای یادگیرنده یونسکو قرار گرفت .

وی یادآور شد: امروز 3.5 میلیارد شهروند در دنیا وجود دارد  که در آینده این رقم به ۵ میلیارد تن می‌رسد .

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران عنوان کرد:  برای حل چالش های شهری، جایگاه شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در گذشته اگر شهرداری‌ها متولی زندگی شهری بودند اکنون متولی جان و روح و جسم مردم هستند. شهرهای ایران به شهرهای اجتماعی و فرهنگ شهر تبدیل می‌شوند و این مهم برای تعالی روح فرهنگ و آموزش امری ضروری است .

ایوبی با بیان اینکه یکی از کاربردهای علم برای مقابله با چالش‌ها است، عنوان کرد: در تعالیم اسلامی برای کسب علم سفارش شده و علم برای زندگی و منفعت جامعه است .

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران با اشاره به اثرگذاری فرهنگ در جمع معضلات شهری افزود: امروز بسیاری از مشکلات شهری همچون جمع آوری پسماندها و زباله‌ها، با فرهنگ سازی و استفاده از علم قابل حل است .

وی تاکید کرد: در ششسال گذشته چهار شهر ایران به عنوان شهرهای یادگیرنده ثبت شدند. بهبهان، کاشان، اراک، شیراز  شهرهایی هستند که پیش تر به عنوان شهر یادگیرنده به ثبت رسیدند .

ایوبی گفت: سال گذشته اهتمام ویژه‌ای شد و در کمیسیون ملی یونسکو- ایران پرونده‌های متعددی را پیگیری کردیم و در یک سال شهرهای مشهد، یزد و شهر جدید هشتگرد را به کاروان شهرهای یادگیرنده اضافه کردیم .

وی با تقدیر از شهرداران و شورای شهر و کارشناسان همراه در ثبت شهرها در جمع شهرهای یادگیرنده عنوان کرد: ما در کمیسیون ملی برای گرفتن امتیازات و کرسی‌ها و نام و نشان‌ها بسیار تلاش می‌کنیم و نباید تصور کرد با گرفتن این برندها کار تمام شده چراکه این آغاز راه است .

ایوبی تصریح کرد: کار اصلی ما شروع شده و شهر  یادگیرنده آغاز یک کار است؛ ما در ایران باید برفراز شهرهای یادگیرنده باشیم .

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا آنچه در یونسکو از آموزش فراگیر و شهرهای یادگیرنده می‌شنویم ممکن است برای غرب حرف جدیدی باشد اما برای جهان اسلام حرف جدیدی نیست و آموزه‌های دینی و فرموده‌های پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه علم باید برای زندگی باشد و منفعت داشته باشد و تاکیدات ائمه اطهار (ع) برای ما مسلمانان و شیعیان سخنان دیرآشنایی است .

ایوبی عنوان کرد: خوشبختیم بازگشت به آموزه‌های دینی را امروز در پیام‌های سازمان‌های جهانی مانند یونسکو نیز می‌بینیم. به عنوان پایگاه اصلی جهان اسلام باید سعی کنیم آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) را به اجرا بگذریم .

در ادامه این مراسم با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، مدیران کمیسیون ملی یونسکو-ایران، اعضای شورای شهر و شهرداران شهرهای یادگیرنده، گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو به شهرداران شهرهای یادگیرنده اهدا شد .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آموزه های دینی جهان علوم تحقیقات و فناوری مسلمانان یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. - اخبار سیاسی -

غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت:  مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت:  باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان  خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز  مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • کمک برزیلی پائز وارد ایران شد/ تکمیل شدن کادر فنی تیم ملی والیبال
  • ۱۰ از ۱۸: این بخش از والیبال آسیا در تصرف ایران
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • کادر فنی تیم ملی والیبال ایران تکمیل شد
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران